Diskuze

NÁZOR: Žijeme si nad poměry, Češi jezdí v autech, na která nemají

Koupit ojeté Volvo XC60 za čtvrtmilion je lákavé. Hogo fogo kočár je dnes v kurzu, sní o něm maminky na mateřské i pánové v letech. Je však třeba střízlivě hodnotit vlastní možnosti. Realitu odhalí první závada nebo potřeba přezout na zimní gumy, to vyjde klidně na 20 tisíc.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

stokrát lepší nová fabia než ty sragory z bazarů:-/

0 0
možnosti

J81i94ř77í 69H24o64r68á56k

27. 1. 2018 10:27

Jezdím služebně mj. 10 let starým autem. Tuhle jsem se s ním vrátil z 4000 km dlouhého výletu. Ale protože by mi za něj dali nadprůměrně racionální Čehúni ani ne 3 měsíční platy, půjde na trochu důkladnější údržbu (rozvody za 20 tisíc) a bude jezdit dál.

Mimochodem: sice nemá EU5 což je škoda, ale je to dvoulitr. Na nějaký downsizovaný šunt nevěřím: ten bych oddělal už v záruce, ten může být na parádu a na každodenní ježdění do 50 km tam a 50 km zpátky 5 dnů v týdnu, ale ne na opravdové ježdění podle potřeby. Tak jezdím tím dvoulitrem, ten vydrží opravdu hodně.

0 0
možnosti

D11a31v66i82d 61Č81e94r68n16ý

19. 12. 2017 15:48

v podstatě jsou 2 zásadní investice do majetku a to je bydlení a auto. Zatímco u bydlení (zvlášť v dnešní době) prakticky není jiná možnost než se zadlužit, u auta tomu tak není. Navíc auto rozhodně není na celý život jako může být bydlení. Další věc je, že auto je pořád jen primárně prostředek užití (pominu teď lidi co se řízením živí a své osobní auto používají k podnikání). Tedy podle mě celkem racionální uvažování je nezadlužit se = nekupovat auto jen na odiv.

Holt prostě nejsme tak bohatí

1 0
možnosti

Za tři platy? Kde se dá sehnat nové auto za 75 tisíc?

0 0
možnosti

Článek psal asi akademik.8-oRv

0 0
možnosti

Když má někdo 13000 čistého, tak si těžko může dovolit i ojetinu.

4 1
možnosti

moje první ojetina stála 4200 a bylo to v době, kdy jsem byl na civilce. A uživil jsem to ;-) . Pravdou je, že jsem neměl závazky ani jsem nešetřil a neměl dluhy. A podnájem mě stál 1000kč se vším všudy.

0 0
možnosti

vytahovat pravidlo o 3 hrubých platech mi přijde neadekvátní pro jakoukoliv zemi a občana s průměrným platem - ani průměrný němec by si za to nekoupil průměrné německé auto.

0 1
možnosti

J98a37n 69L95u22k19á87š

19. 12. 2017 10:48

V tech USA to bude +/- platit, ale jde o to, ze auto je tam nutnost, pomerne dost se najezdi a jakmile prestava byt dostatecne spolehlive, je treba ho vymenit, coz byva tak po 3 letech.

Pokud najezdite mene a nechate si ho dele, muzete si dovolit investovat vic.

(Ostatne v USA jsou auta srovnatelne velikosti vyrazne levnejsi nez u nas.)

0 0
možnosti

J12o75c21h 46P64a98v52e33l

15. 12. 2017 9:17

Článek je svým způsobem jednostranný. Pokud si někdo koupí ojeté SUV, nebo BMW X5 a nespočítá si náklady na provoz, je to debil. Ale není pravda, že na všechno nové za víc než tři měsíční platy bych měl jen hledět přes sklo autosalonu. Stačí si vygooglit nabídky operáků a i rodinné kombíky se dají najít pod 5 tisíc měsíčně. Anebo mám našetřeno a koupím nové za 400 tisíc včetně havarijní pojistky a zimáků. Ale mám nové auto v záruce, takže žádné další enormní náklady nejméně následující dva roky, platím jen jednu servisní prohlídku a olej za rok. Za tři roky to auto pořád můžu prodat za polovic, takže měsíční náklad zhruba 6 tisíc. Pokud místo toho koupím za 200 tisíc 5 let starou naftovou Oktávku, tak je jisté, že budu muset dalších 100k investovat v následujících třech letech do údržby a pak ji jako osmiletou prodám za 100 tisíc. Na peníze to vyjde stejně, 200 tisíc náklad na tři roky. Ale je rozdíl jezdit v novém autě, nebo v ojetině. Já osobně dal přednost novému vozu a myslím, že neutuchající obliba 5-letých ojetin se 150 kkm na tachometru je jen "zažraná" v lidech, racionální důvod k tomu není.

1 1
možnosti

J45a13n 84L31u48k16á54š

19. 12. 2017 10:56

Jakozto majitel puvodne noveho vozu bych racionalni duvod videl.

Provozni naklady na auto byly alespon u mne v nejakych 3-8 letech stari nejnizsi. Auto je porad spolehlive, ale klesly naklady na pojistku a servis. Nemate uz zaruku, nemusite do znackoveho a i ten znackovy zlevnil o 20%, jelikoz vi, ze uz k nemu nemusim. Po osmi letech uz zacinaji prichazet drazsi opravy jako vymena rozvodu atp.

Pochopitelne tato idylka skonci, az auto zacne vyzadovat vetsi mnozstvi oprav a prestane byt spolehlive.

Jina vec je ovsem, ze 5-ti leta stocenka z bazaru casto nema nalitano 150k ale hodne pres 200 a tam uz ten racionalni duvod neni.

0 0
možnosti

J39a95n 23B95e98n86h63á87k

11. 12. 2017 22:34

Další aspekt je ekologie. Západ neustále řeší emise spalovacích motorů, což je do jisté míry správně, pokud to ovšem nejde ruku v ruce s podporou spotřebního průmyslu. Já si například nemyslím, že je správné každý rok kupovat mobilní telefon nebo každý druhý rok nové auto. Vždyť výroba každého auta stojí strašně moc energie a zdrojů! Čili pořád si myslím, že světu ubližuje daleko méně patnáctiletý třílitrový dehtový bavorák, který si bere 7l/100 km nafty, případně jedničková oktávka "ftédéíčku", která si přes 5l/100 km opravdu nevezme, přičemž tato auta jsou běžně schopná najet 600-700 tkm, někdy i milion. Každá nová řada aut se u nás na firmě obměňovala po půlce nájezdu té předešlé... ruku na srdce - nějaké emisní normy svět spasí?

8 0
možnosti

J85i40ř11í 16H63o40r48á35k

27. 1. 2018 10:30

Západ řeší ... ale neřeší, co emisí způsobí např. jen samotná výroba těch nových aut. I výroba elektromobilů!

1 0
možnosti

ať si každý jezdí v čem chce....

2 1
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...