Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto-neauto je v prodeji: elektrický Renault Twizzy je za 170 tisíc

aktualizováno 
Francouzská automobilka oznámila ceny, za které začne koncem roku na některých trzích prodávat městské elektrovozítko. Rychlé rozšíření ale twizzy asi nečeká. Základní model s výkonem pět koní, na který v některých zemích není potřeba řidičské oprávnění, bude totiž stát 6 990 euro, tedy asi 170 000 korun.

Renault Twizzy | foto: Renault

Měsíčně navíc musí zákazník počítat s částkou 45 euro, tedy asi 1 100 korun za pronájem baterií.

Renault Twizzy snad ani nelze v dnešním kontextu nazývat automobilem. Toto malé vozítko je ještě menší a jednodušší než Smart. Elektromobil bude určen prakticky výhradně k provozu ve městech. Lační zájemci si jej mohou v některých zemích začít objednávat.

Renault Twizzy
Renault Twizzy

Kromě základní pětikoňové verze bude k mání i silnější s výkonem 17 koní, která bude v provedení Urban stát 7 690 eur, tedy téměř 190 000 korun. Pokud bude chtít řidič typ, který poskytne ještě lepší výbavu a komfort (třeba i náznak dveří), zaplatí dokonce 8 490 eur, tedy asi 210 000 korun. U těchto typů ale stojí pronájem baterií už 49 eur.

Za to si i při dnešních vysokých cenách lze koupit přes 30 litrů paliva, což u úsporného městského auta stačí klidně i na 600 kilometrů. Twizzy tak bude na provoz dražší pokud denně do práce dojíždíte 15 kilometrů tam a zpátky. Za cenu i provozní náklady běžných městských vozidel totiž nabídne podstatně méně, včetně menší ochrany posádky.

Renault Twizzy

Jediným případným lákadlem tak mohou být státní dotace a jiné subvence, které se na něj budou pravděpodobně v některých státech vztahovat.

Twizzy ale zároveň ukazuje, jak může vypadat budoucnost jednoduché a rychlé městské osobní přepravy. Až technologie dospěje a její cena dostatečně klesne (řekněme hlouběji pod 100 000 korun), mohla by se elektrovozítka stát běžným městským dopravním prostředkem.





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.