Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto po zatopení nestartujte!

  11:11aktualizováno  11:11
Rozsáhlé povodně způsobily škody i motoristům, kteří nestačili odvézt své vozy do bezpečí. Voda může auto poškodit, ale při zachování několika zásad lze předejít nejhoršímu. Po záplavách se v servisech množí případy majitelů zatopených aut, podle mechaniků se však taková auta většinou podaří zprovoznit.

Hlavním pravidlem je nestartovat navlhlý vůz. Ten musí včetně čalounění důkladně vyschnout, jinak při startování nastane zkrat a zničí elektroinstalaci. Oprava lehce zatopeného automobilu může přijít na tisíc korun až tři tisíce korun, často je však auto zničeno tak, že se spíš vyplatí koupit nové. Technici rovněž radí, aby i když je auto pojízdné, situaci nepodceňovali a autoservis navštívili. Voda mohla poškodit některou součástku a nepatrná závada přeroste po čase do větších rozměrů.

Podstatné rovněž je, jak dlouho auto bylo pod vodou a do jaké výšky voda sahala.  Pokud nedošlo k zaplavení celého motoru, mohou být škody menší. Kromě zmiňované choulostivé elektroinstalace je třeba po zatopení vozu pro jistotu vyměnit náplně jako olej nebo brdovou kapalinu. Zvlhnutý může být i rozdělovač a karburátor.
Pozor! Po opadnutí vody se vyplatí jednat rychle, protože vlhký vůz rychle podléhá korozi.

Co dělat po opadnutí vody (pokud nesvěříte vůz servisu):

- odpojit autobaterii (nejlépe nahradit novou)
- očistit auto vodou od bahna a nečistot, včetně všech otvorů (rovněž vysušit sedadla a polstrování)
- zkontrolovat a vysušit elektroinstalaci, všechny kontakty a pojistky
- speciální péči věnovat brdové kapalině (je náchylná ke znehodnocení vodou) a také brzdám, zkontrolujte ložiska kol a jejich namazání
- vylít vodu a vysušit přední i zadní svítilny a směrovky
- vyměnit palivový, olejový a vzduchový filtr
- zkontrolovat a nejlépe vyměnit všechny náplně jako olej v motoru, v převodovce nebo posilovači
- vyčištění a výměna se týká rovněž nádrže a samotného paliva  

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.