Auto před prodejem umyjte, ale zázraky nečekejte

aktualizováno 
Kolik se dá vydělat na vyčištění auta před jeho prodejem v autobazaru? Má cenu vůbec do plechového miláčka na jeho poslední cestě do autobazaru ještě investovat?

Umytým autem nic nezkazíte, zázraky ale nečekejte. Namísto pulírování auta se spíš vyplatí vyzkoušet více autobazarů.

Auto na prodej
Na výlet po autobazarech se vydalo to nejobyčejnější, co lze na českých silnicích potkat. Bílá, nikterak vybavená Škoda Octavia se stokoňovým benzinovým motorem 1,6. Zvenčí je vidět, že nemá nejlehčí minulost. Rok výroby 1999 v technickém průkazu, po několika menších bouračkách měněné díly karoserie, přední světla z faceliftovaného modelu, který přijel o rok později a především spousta špíny zevnitř i zvenčí.

Výbava exempláře, který se pokoušíme prodat, je velmi chudá, šikovný bazarista ji ovšem umí prodat slovy: Co v autě není, nemůže se pokazit. Okna vpředu i vzadu ovládají kličky, dálkově ovládané centrální zamykání auto má, ABS také, airbag chrání jen spolujezdce, chybí stále více žádaná klimatizace.

První odhady byly skeptické, objíždění bazarů a hon za nejvyšší cenou se ale nakonec stalo vcelku zábavnou činností. Výkupního technika by asi měl více zajímat stav vozu, občas se ale očistná kůra vyplatila.

I když ke každodennímu chlebu nováčku v autobazarech patří denodenní rozcvička s leštěnkou, která dodá lesk jako blesk i matovému laku trabantu, zářivá bílá stokoňové octavie oslovila i protřelé mazáky.

Špinavka
Při prvním kole po autobazarech máme strach, jestli auto vůbec budou chtít, do půlky boků se bílý lak schovává pod vrstvou silničního nepořádku. Vnitřek vysavač neviděl snad nikdy, občas se někde válí pomačkaná PET lahev a obal od svačiny.

Špinavá Škoda OctaviaŠpinavá Škoda OctaviaŠpinavá Škoda Octavia




Výkupčí mladoboleslavského autobazaru patřícího k dealerství škodovek Cartec auto obejde: "Na ruku bych vám dal tak 80 tisíc, pokud by ale šéf to auto chtěl. Je bílá, bouraná, má starý interiér a nemá klimatizaci. Kdybyste dal auto do komisního prodeje, můžete za něj chtít tak 100 tisíc."

O pár kilometrů blíž k Praze v Brandýse nad Labem v autobazaru na výjezdu směrem na Prahu nás uvítají dva chlapíci. V sychravém dni se jim nechce ani vylézt z vyhřáté místnosti. Z okna si auto prohlédli a řekli: “Nevykoupíme ho, je to poskládané z více aut. Jedině že byste ho sem dal do komise, pak bych na něm zkusil cenu 120 tisíc korun. Může tu pak stat den, měsíc i půl rok." Na prodejní ploše jim parkovala úplně stejná bílá, se stejným motorem i výbavou za 150 tisíc.

V autobazaru ExtraAuto na Černém Mostě by auto vzali: "Problém je barva, bílá sráží cenu dolů. Na ruku bych vám dal 80 tisíc, kdyby jste ji tu nechal do komise, tak byste dostal tak 110 tisíc."

V posledním autobazaru Auto ESA se jako jediní chtěli s autem ihned svézt. Přišli na vadné zadní ložisko a oděrky "po celém boku". Vzhledem k bílé, technickému stavu a slabé výbavě by cena nebyla podle technika vysoká. Nakonec výkupčí nabídnul 100 až 110 tisíc.

Myjeme, leštíme
Několikastovková investice do ručního vycídění a pár minut s leštěnkou a z pražského otloukánka je obstojně vypadající bílá octavia.

Ruční umytí a vysušení, uklizení interiéru, přeleštění oken, plastů, umytí motoru a spodku vozu přišlo na čtrnáct set. Dvě stovky stála leštěnka, která pomohla odstranit šrámy z boje v pražských ulicích. K údivu i samotného majitele se s její pomocí podařilo odstranit také rýhy na dveřích, původně prohlašované za neodstranitelné.

Čistá Škoda OctaviaČistá Škoda OctaviaČistá Škoda Octavia




Zušlechtění vzhledu má i své riziko, na autě je ještě více vidět, že bylo spravované, bílá na obou předních dveřích má jiný odstín, a šrámy, které předtím maskovalo bláto, prach a kdovícoještě, teď svítí do dáli.

Fintilka
Návštěva v pražském Extra Autu dopadla na výbornou. Výkupčí auto znalecky obešel, přeptal se na kilometry na tachometru, ročník a výbavu a vyslovil nečekanou nabídku: "Za tohle auto vám nabídku sto tisíc."

Jedeme o pár kilometrů dál, do štěrboholského bazaru Auto ESA. Jako téměř všude se po otázkách týkajících se životopisu octavie a její výbavičky ptají, na kolik si auto ceníme. Návštěva u konkurence dodává odvahu a chceme sto třicet tisíc.

Za chvíli si příchozí "vyšší šarže" přijde octavii obhlédnout. Poslechne si čistotou svítící motor, podívá se pod koberečky, do interiéru a řekne, že by nám byl schopen námi požadovanou částku nabídnout. Očistná kůra zabrala, konečné účtování ale už tak slavně nedopadá.

O dvě hodiny později se po projížďce zkušebním jezdcem nabídka vrátí na sto deset tisíc díky hučícímu zadnímu ložisku (výměna v neznačkovém servisu za neoriginální díl asi 1000 korun) a opotřebovaným čepům přední nápravy (investice za dva neoriginální 1500).

Jen ze zvědavosti zkoušíme návštěvu v největším českém autobazaru AAA Auto. Výkupní technik nabízí: "Do sta tisíc."

Pán v mladoboleslavském autobazaru Cartec se nafintěnou octavii ošálit nenechal. Stále trvá na osmdesáti tisících, tedy: "...spíše částce do 80 tisíc." Nabídku ještě obohatil o možnost, že když si na protiúčet vybereme jiné auto, dostaneme o dvacet víc.

V malém autobazaru v Brandýse nad Labem je bazarovou hantýrkou "plný plac". V nabídce mají dvě sestřenice vypulírované octavie. Jsou o něco starší, jedna má benzinovou jedna-šestku, druhá 66 kilowattový turbodiesel, ceny oscilují kolem 140 tisíc.

Mladík v bazaru auto nechce, mají prý úplně plno. Kdyby pro ni místo našli, vzali by ji do komisního prodeje, mladý muž odhaduje, že by se za nějakých 120 tisíc prodala.

Trpělivost místo myčky
Ponaučení z víkendů strávených po autobazarech. Rozhodně se vyplatí nenechat auto v prvním autobazaru, který potkáte. Za jedno auto - lhostejno zda neudržované, nebo vymydlené - můžete dostat docela rozdílné peníze. Autobazar vám sice ušetří čas i administrativu se zbavením se auta, které vás omrzelo, prodělat na něm víc než je nutné ale není třeba.

ceny v Kč Cartec (Mladá Boleslav) Autobazar
(Brandýs nad Labem)
ExtraAuto (Praha) Auto ESA (Praha)
špinavé auto 80 000 (100 000 komisní prodej) 120 000 (komisní prodej) 80 000 100 - 110 000
čisté auto 80 000
(100 000 na protiúčet)
120 000 (komisní prodej) 100 000 110 000

Autoři:

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Radikální krok Hondy: místo dieselu tichý hybrid bez převodovky

Honda CR-V Hybrid

Honda na současný vývoj, kdy naftová auta upadají v nemilost, reaguje radikálně. V nové generaci oblíbeného modelu CR-V...

Další z rubriky

Jméno po velbloudovi, technika po kachně. Citroën Méhari slaví 50 let

Citroën Méhari Plage

Dvacítka hostesek převlečená za selky, hasiče, turistky či do plážových úborů pobíhala kolem něčeho, co na první pohled...

Autofotka týdne: Slavný fotograf odhaluje krásu starých tatrovek

Kalendář tatrovek pro rok 2019 od Vladimíra Cettla

Vladimír Cettl umí svými fotografiemi vyzdvihnout krásu starých aut. Letos se zaměřil na tatrovácké srazy v Německu a v...

Nejslavnější české auto. Rychlá tatra vozila celebrity i zlé estébáky

Tatra 87, rok výroby 1940

Nejslavnějším československým osobním automobilem je aerodynamická Tatra 87 určená původně pro vyšší klientelu. Za...

Najdete na iDNES.cz