Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto před prodejem umyjte, ale zázraky nečekejte

aktualizováno 
Kolik se dá vydělat na vyčištění auta před jeho prodejem v autobazaru? Má cenu vůbec do plechového miláčka na jeho poslední cestě do autobazaru ještě investovat?

Umytým autem nic nezkazíte, zázraky ale nečekejte. Namísto pulírování auta se spíš vyplatí vyzkoušet více autobazarů.

Auto na prodej
Na výlet po autobazarech se vydalo to nejobyčejnější, co lze na českých silnicích potkat. Bílá, nikterak vybavená Škoda Octavia se stokoňovým benzinovým motorem 1,6. Zvenčí je vidět, že nemá nejlehčí minulost. Rok výroby 1999 v technickém průkazu, po několika menších bouračkách měněné díly karoserie, přední světla z faceliftovaného modelu, který přijel o rok později a především spousta špíny zevnitř i zvenčí.

Výbava exempláře, který se pokoušíme prodat, je velmi chudá, šikovný bazarista ji ovšem umí prodat slovy: Co v autě není, nemůže se pokazit. Okna vpředu i vzadu ovládají kličky, dálkově ovládané centrální zamykání auto má, ABS také, airbag chrání jen spolujezdce, chybí stále více žádaná klimatizace.

První odhady byly skeptické, objíždění bazarů a hon za nejvyšší cenou se ale nakonec stalo vcelku zábavnou činností. Výkupního technika by asi měl více zajímat stav vozu, občas se ale očistná kůra vyplatila.

I když ke každodennímu chlebu nováčku v autobazarech patří denodenní rozcvička s leštěnkou, která dodá lesk jako blesk i matovému laku trabantu, zářivá bílá stokoňové octavie oslovila i protřelé mazáky.

Špinavka
Při prvním kole po autobazarech máme strach, jestli auto vůbec budou chtít, do půlky boků se bílý lak schovává pod vrstvou silničního nepořádku. Vnitřek vysavač neviděl snad nikdy, občas se někde válí pomačkaná PET lahev a obal od svačiny.

Špinavá Škoda OctaviaŠpinavá Škoda OctaviaŠpinavá Škoda Octavia




Výkupčí mladoboleslavského autobazaru patřícího k dealerství škodovek Cartec auto obejde: "Na ruku bych vám dal tak 80 tisíc, pokud by ale šéf to auto chtěl. Je bílá, bouraná, má starý interiér a nemá klimatizaci. Kdybyste dal auto do komisního prodeje, můžete za něj chtít tak 100 tisíc."

O pár kilometrů blíž k Praze v Brandýse nad Labem v autobazaru na výjezdu směrem na Prahu nás uvítají dva chlapíci. V sychravém dni se jim nechce ani vylézt z vyhřáté místnosti. Z okna si auto prohlédli a řekli: “Nevykoupíme ho, je to poskládané z více aut. Jedině že byste ho sem dal do komise, pak bych na něm zkusil cenu 120 tisíc korun. Může tu pak stat den, měsíc i půl rok." Na prodejní ploše jim parkovala úplně stejná bílá, se stejným motorem i výbavou za 150 tisíc.

V autobazaru ExtraAuto na Černém Mostě by auto vzali: "Problém je barva, bílá sráží cenu dolů. Na ruku bych vám dal 80 tisíc, kdyby jste ji tu nechal do komise, tak byste dostal tak 110 tisíc."

V posledním autobazaru Auto ESA se jako jediní chtěli s autem ihned svézt. Přišli na vadné zadní ložisko a oděrky "po celém boku". Vzhledem k bílé, technickému stavu a slabé výbavě by cena nebyla podle technika vysoká. Nakonec výkupčí nabídnul 100 až 110 tisíc.

Myjeme, leštíme
Několikastovková investice do ručního vycídění a pár minut s leštěnkou a z pražského otloukánka je obstojně vypadající bílá octavia.

Ruční umytí a vysušení, uklizení interiéru, přeleštění oken, plastů, umytí motoru a spodku vozu přišlo na čtrnáct set. Dvě stovky stála leštěnka, která pomohla odstranit šrámy z boje v pražských ulicích. K údivu i samotného majitele se s její pomocí podařilo odstranit také rýhy na dveřích, původně prohlašované za neodstranitelné.

Čistá Škoda OctaviaČistá Škoda OctaviaČistá Škoda Octavia




Zušlechtění vzhledu má i své riziko, na autě je ještě více vidět, že bylo spravované, bílá na obou předních dveřích má jiný odstín, a šrámy, které předtím maskovalo bláto, prach a kdovícoještě, teď svítí do dáli.

Fintilka
Návštěva v pražském Extra Autu dopadla na výbornou. Výkupčí auto znalecky obešel, přeptal se na kilometry na tachometru, ročník a výbavu a vyslovil nečekanou nabídku: "Za tohle auto vám nabídku sto tisíc."

Jedeme o pár kilometrů dál, do štěrboholského bazaru Auto ESA. Jako téměř všude se po otázkách týkajících se životopisu octavie a její výbavičky ptají, na kolik si auto ceníme. Návštěva u konkurence dodává odvahu a chceme sto třicet tisíc.

Za chvíli si příchozí "vyšší šarže" přijde octavii obhlédnout. Poslechne si čistotou svítící motor, podívá se pod koberečky, do interiéru a řekne, že by nám byl schopen námi požadovanou částku nabídnout. Očistná kůra zabrala, konečné účtování ale už tak slavně nedopadá.

O dvě hodiny později se po projížďce zkušebním jezdcem nabídka vrátí na sto deset tisíc díky hučícímu zadnímu ložisku (výměna v neznačkovém servisu za neoriginální díl asi 1000 korun) a opotřebovaným čepům přední nápravy (investice za dva neoriginální 1500).

Jen ze zvědavosti zkoušíme návštěvu v největším českém autobazaru AAA Auto. Výkupní technik nabízí: "Do sta tisíc."

Pán v mladoboleslavském autobazaru Cartec se nafintěnou octavii ošálit nenechal. Stále trvá na osmdesáti tisících, tedy: "...spíše částce do 80 tisíc." Nabídku ještě obohatil o možnost, že když si na protiúčet vybereme jiné auto, dostaneme o dvacet víc.

V malém autobazaru v Brandýse nad Labem je bazarovou hantýrkou "plný plac". V nabídce mají dvě sestřenice vypulírované octavie. Jsou o něco starší, jedna má benzinovou jedna-šestku, druhá 66 kilowattový turbodiesel, ceny oscilují kolem 140 tisíc.

Mladík v bazaru auto nechce, mají prý úplně plno. Kdyby pro ni místo našli, vzali by ji do komisního prodeje, mladý muž odhaduje, že by se za nějakých 120 tisíc prodala.

Trpělivost místo myčky
Ponaučení z víkendů strávených po autobazarech. Rozhodně se vyplatí nenechat auto v prvním autobazaru, který potkáte. Za jedno auto - lhostejno zda neudržované, nebo vymydlené - můžete dostat docela rozdílné peníze. Autobazar vám sice ušetří čas i administrativu se zbavením se auta, které vás omrzelo, prodělat na něm víc než je nutné ale není třeba.

ceny v Kč Cartec (Mladá Boleslav) Autobazar
(Brandýs nad Labem)
ExtraAuto (Praha) Auto ESA (Praha)
špinavé auto 80 000 (100 000 komisní prodej) 120 000 (komisní prodej) 80 000 100 - 110 000
čisté auto 80 000
(100 000 na protiúčet)
120 000 (komisní prodej) 100 000 110 000

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.