Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto roku 2003 - u Renaultu slaví

  15:17aktualizováno  15:17
Evropským Autem roku 2003 zvolila mezinárodní novinářská porota Renault Mégane II před Mazdou 6 a Citroënem C3. Letošní ročník pod patronací španělského motoristického časopisu Autopista nabídl 58 ......

Automobilka Renault obdržela tento titul již popáté v historii konání ankety "Car of the year" . Po Renaultu 16  (1966),  Renaultu 9 v roce 1982,  Renaultu Clio  (1991) a konečně  Renaultu Mégane v provedení Scénic v roce 1997, tak mají ve Francii opět důvod oslavě. Toto uznání bude jistě pro francouzskou automobilku velkým povzbuzením pro další rozšiřování nabídky řady Mégane II, která by měla v příštích 17 měsících přivést na  trhy celé Evropy: pěti/sedmimístné MPV , coupè/cabriolet, sedan, station wagon a nakonec i sportovní provedení Méganu II.


V konečném hlasování Mégane II obdržel  322 bodů, Mazda 6 302 bodů a druhý francouz na stupních vítězů Citroen C3 214 bodů.

Žezlo moci nad 39. ročníkem nejpopulárnější evropské ankety letos drží 58 novinářů, o tři více než loni. Českou republiku po dlouholeté účasti Milana Jozífa zastupuje Tomáš Hyan, Čechem mezi zástupci z 22 států je však jediným. V tomto ohledu je přístup organizátorů soutěže mírně zarážející. Spolek COTY totiž tvrdí, že početní zastoupení odpovídá významnosti národního trhu. Maďarsko se jim tedy s dvěma novináři v Jury zdá pravděpodobně vyspělejší automobilovou zemí.

Na závěr si ještě připomeňme postup volby Automobilu roku. Automobilky mohou do soutěže přihlásit nový vůz, který byl za poslední rok uveden nejméně do pěti evropských zemí s tím, že jeho očekávaná výroba přesáhne 5 tisíc exemplářů ročně. Členové Jury pak v prvním kole zvolí pouze jeden automobil, ze všech přihlášených se jejich rozhodnutím do druhého kola dostává ale již pouze 7 vozů. Zde hodnotitelé disponují 25 body, které musí rozdělit nejméně mezi pět aut, přičemž žádné nesmí dostat od jednotlivce více jak deset bodů.

Evropské soutěži podobná anketa je pořádána také v Japonsku a zámoří. Japonci již svého vítěze znají, stal se jím nový accord od Hondy. Vůz s tímto názvem získal ocenění již potřetí, předtím kraloval v ročníku 1985 a 1993. Honda obecně je vcelku úspěšná, neboť se s modely civic, jazz a accord drží na špici již tři roky.

Následující tabulka uvádí vítěze evropské soutěže o Auto roku za posledních deset let.

ročník

držitel titulu Car of the Year

2003

Renault Mégane II

2002

Peugeot 307

2001

Alfa Romeo 147

2000

Toyota Yaris

1999

Ford Focus

1998

Alfa 156

1997

Renault Mégane Scénic

1996

Fiat Bravo/Brava

1995

Fiat Punto

1994

Ford Mondeo

1993

Nissan Micra

 

A závěrem kompletní výsledky letošního ročníku:

 

umístění

vůz

počet bodů

1

Renault Megane

322

2

Mazda 6

302

3

Citroen C3

214

4

Honda Jazz

167

5

Ford Fiesta

161

6

Opel Vectra

151

7

Mercedes-Benz E

133

Renault Megane

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Elektrifikace je dražší, než se myslelo. Šéf VW na ni musí vydělat

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Když Herbert Diess prezentoval v předvečer autosalonu v Šanghaji na jaře 2017 koncept elektrického vozu, zářily mu oči....

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Měření emisí v laboratoři

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní...

Parkovací místa jsou, města a lidé je však neumí využívat

Parkování

„V Česku jsou tisíce parkovacích míst, která zůstávají prázdná, protože města neumí tyto plochy dostatečně využívat,“...

Najdete na iDNES.cz