Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto roku 2003 - u Renaultu slaví

  15:17aktualizováno  15:17
Evropským Autem roku 2003 zvolila mezinárodní novinářská porota Renault Mégane II před Mazdou 6 a Citroënem C3. Letošní ročník pod patronací španělského motoristického časopisu Autopista nabídl 58 ......

Automobilka Renault obdržela tento titul již popáté v historii konání ankety "Car of the year" . Po Renaultu 16  (1966),  Renaultu 9 v roce 1982,  Renaultu Clio  (1991) a konečně  Renaultu Mégane v provedení Scénic v roce 1997, tak mají ve Francii opět důvod oslavě. Toto uznání bude jistě pro francouzskou automobilku velkým povzbuzením pro další rozšiřování nabídky řady Mégane II, která by měla v příštích 17 měsících přivést na  trhy celé Evropy: pěti/sedmimístné MPV , coupè/cabriolet, sedan, station wagon a nakonec i sportovní provedení Méganu II.


V konečném hlasování Mégane II obdržel  322 bodů, Mazda 6 302 bodů a druhý francouz na stupních vítězů Citroen C3 214 bodů.

Žezlo moci nad 39. ročníkem nejpopulárnější evropské ankety letos drží 58 novinářů, o tři více než loni. Českou republiku po dlouholeté účasti Milana Jozífa zastupuje Tomáš Hyan, Čechem mezi zástupci z 22 států je však jediným. V tomto ohledu je přístup organizátorů soutěže mírně zarážející. Spolek COTY totiž tvrdí, že početní zastoupení odpovídá významnosti národního trhu. Maďarsko se jim tedy s dvěma novináři v Jury zdá pravděpodobně vyspělejší automobilovou zemí.

Na závěr si ještě připomeňme postup volby Automobilu roku. Automobilky mohou do soutěže přihlásit nový vůz, který byl za poslední rok uveden nejméně do pěti evropských zemí s tím, že jeho očekávaná výroba přesáhne 5 tisíc exemplářů ročně. Členové Jury pak v prvním kole zvolí pouze jeden automobil, ze všech přihlášených se jejich rozhodnutím do druhého kola dostává ale již pouze 7 vozů. Zde hodnotitelé disponují 25 body, které musí rozdělit nejméně mezi pět aut, přičemž žádné nesmí dostat od jednotlivce více jak deset bodů.

Evropské soutěži podobná anketa je pořádána také v Japonsku a zámoří. Japonci již svého vítěze znají, stal se jím nový accord od Hondy. Vůz s tímto názvem získal ocenění již potřetí, předtím kraloval v ročníku 1985 a 1993. Honda obecně je vcelku úspěšná, neboť se s modely civic, jazz a accord drží na špici již tři roky.

Následující tabulka uvádí vítěze evropské soutěže o Auto roku za posledních deset let.

ročník

držitel titulu Car of the Year

2003

Renault Mégane II

2002

Peugeot 307

2001

Alfa Romeo 147

2000

Toyota Yaris

1999

Ford Focus

1998

Alfa 156

1997

Renault Mégane Scénic

1996

Fiat Bravo/Brava

1995

Fiat Punto

1994

Ford Mondeo

1993

Nissan Micra

 

A závěrem kompletní výsledky letošního ročníku:

 

umístění

vůz

počet bodů

1

Renault Megane

322

2

Mazda 6

302

3

Citroen C3

214

4

Honda Jazz

167

5

Ford Fiesta

161

6

Opel Vectra

151

7

Mercedes-Benz E

133

Renault Megane

Autor:




Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.