Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Evropským autem roku se stalo SUV, vítězem je Peugeot 3008

  15:53aktualizováno  16:56
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Vítězem prestižní ankety vyhlašované těsně před zahájením ženevského autosalonu se stal Peugeot 3008. Na druhém místě skončila Alfa Romeo Giulia, na třetím pak Mercedes-Benz třídy E.

Vítěz ankety Car Of The Year Peugeot 3008 získal od poroty 319 hlasů, giulia od Alfy Romeo na druhém místě jich měla o 23 méně. E třída od Mercedesu získala ještě o 100 hlasů méně. Do finálové sedmičky se probojovalo i Volvo S90, Citröen C3, Toyota C-HR a Nissan Micra.

„Je to první SUV, které se stalo Evropským autem roku v historii této ankety,“ uvádí pro iDNES.cz Jiří Duchoň, jediný český zástupce v porotě. Duchoň ve své volbě dal na první místo giuliu od Alfy Romeo, na druhé právě Peugeot 3008. „Co do jízdního projevu je to nejlepší SUV své kategorie,“ dodává. „Ve finále bylo ještě jedno SUV od Toyoty, což ukazuje na rostoucí oblibu vozů této kategorie,“ uzavírá Duchoň.

Fotogalerie

Nový Peugeot 3008 spočívá na moderní platformě koncernu PSA označené EMP2 a je o 82 milimetrů delší a výrazných 100 kilogramů lehčí než předchůdce.

V ostatních směrech se s rozměry hýbalo minimálně. Zásadně a ku prospěchu vnitřnímu prostoru se jen prodloužil rozvor (+62 mm).

Inovace se nevyhnuly ani konstrukci. Druhá generace dostala hliníková ramena zavěšení kol, ze stejného materiálu jsou i přední blatníky a kostra zadních sedadel. Kapota a zadní výklopné dveře jsou pro změnu vyrobeny z lehkého a houževnatého plastu.

Je to typický zástupce kategorie crossoverů, má vzhled SUV, postrádá ovšem pohon všech kol. Více informací o vítězném peugeotu si můžete přečíst zde.

Motorističtí novináři vybírali z celkem 29 novinek, hlasovalo 58 odborníků z 22 evropských zemí. O titul evropské Auto roku 2017 se mohou ucházet automobily, které se objevily na evropském trhu v průběhu roku 2016. Podmínkou je, aby model byl dostupný minimálně v pěti zemích starého kontinentu.

Titul Auto roku (The Car of the Year) se uděluje od roku 1964, a je tak nejstarším a zároveň nejprestižnějším oceněním svého druhu v Evropě.

Autor:




Nejčtenější

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Bentley Continental GT
Bentley zanevřel na fotbalisty a míří na čínského zákazníka

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Čína je pro mnohé automobilky největším odbytištěm a to se projevuje i na nabídce modelů. Zdá se, že se tím teď začala řídit i značka Bentley, která ve...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.