Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Evropským autem roku se stalo SUV, vítězem je Peugeot 3008

  15:53aktualizováno  16:56
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Vítězem prestižní ankety vyhlašované těsně před zahájením ženevského autosalonu se stal Peugeot 3008. Na druhém místě skončila Alfa Romeo Giulia, na třetím pak Mercedes-Benz třídy E.

Vítěz ankety Car Of The Year Peugeot 3008 získal od poroty 319 hlasů, giulia od Alfy Romeo na druhém místě jich měla o 23 méně. E třída od Mercedesu získala ještě o 100 hlasů méně. Do finálové sedmičky se probojovalo i Volvo S90, Citröen C3, Toyota C-HR a Nissan Micra.

„Je to první SUV, které se stalo Evropským autem roku v historii této ankety,“ uvádí pro iDNES.cz Jiří Duchoň, jediný český zástupce v porotě. Duchoň ve své volbě dal na první místo giuliu od Alfy Romeo, na druhé právě Peugeot 3008. „Co do jízdního projevu je to nejlepší SUV své kategorie,“ dodává. „Ve finále bylo ještě jedno SUV od Toyoty, což ukazuje na rostoucí oblibu vozů této kategorie,“ uzavírá Duchoň.

Fotogalerie

Nový Peugeot 3008 spočívá na moderní platformě koncernu PSA označené EMP2 a je o 82 milimetrů delší a výrazných 100 kilogramů lehčí než předchůdce.

V ostatních směrech se s rozměry hýbalo minimálně. Zásadně a ku prospěchu vnitřnímu prostoru se jen prodloužil rozvor (+62 mm).

Inovace se nevyhnuly ani konstrukci. Druhá generace dostala hliníková ramena zavěšení kol, ze stejného materiálu jsou i přední blatníky a kostra zadních sedadel. Kapota a zadní výklopné dveře jsou pro změnu vyrobeny z lehkého a houževnatého plastu.

Je to typický zástupce kategorie crossoverů, má vzhled SUV, postrádá ovšem pohon všech kol. Více informací o vítězném peugeotu si můžete přečíst zde.

Motorističtí novináři vybírali z celkem 29 novinek, hlasovalo 58 odborníků z 22 evropských zemí. O titul evropské Auto roku 2017 se mohou ucházet automobily, které se objevily na evropském trhu v průběhu roku 2016. Podmínkou je, aby model byl dostupný minimálně v pěti zemích starého kontinentu.

Titul Auto roku (The Car of the Year) se uděluje od roku 1964, a je tak nejstarším a zároveň nejprestižnějším oceněním svého druhu v Evropě.

Autor:



Nejčtenější

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...

Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...



Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...

Filtr pevných částic z druhovýroby: Příliš drahá atrapa

Použitý filtr pevných částic

Problém s drahými filtry pevných částic řeší tisíce řidičů. Často se snaží ušetřit a vybírají mezi lacinými kopiemi....



Další z rubriky

Francie zpomalí. Po okreskách se bude jezdit jen osmdesát

(Ilustrační snímek)

Francouzi budou muset na silnicích zřejmě už příští rok zpomalit. Vláda plánuje, že sníží rychlost na okreskách ze...

OBRAZEM: Tuneři, šílenosti, legendy - to nejlepší z Essen Motor Show

Essen Motor Show 2017

Desítky světových úpravců předvádějících žhavé novinky pro nadcházející sezonu, stovky vystavených automobilů čítající...

Pouštní autoškola vychovává nejlepší řidiče. My jsme se zahrabali

Ford F150

Katařané o sobě neskromně tvrdí, že jsou nejlepšími řidiči na světě. A proč by ne? Byť jejich dědové vyrůstali v...



Najdete na iDNES.cz