Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spolupracovník iDNES.cz v porotě prestižní ankety evropského auta roku

  9:00aktualizováno  9:00
Nejprestižnější automobilová anketa má nového člena z České republiky. V jury odborných novinářů Evropského auta roku nahrazuje Tomáše Hyana, který byl v porotě od roku 2001, Jiří Duchoň.

Evropským autem roku pro rok 2015 byl v březnu vyhlášen VW Passat | foto: Volkswagen

Porota nejstarší odborné automobilové ankety (Car of The Year - COTY) je složena z 58 motoristických novinářů z 22 evropských zemí. Soutěže se účastní modely uvedené na evropský trh v předchozím roce. Podmínkou je prodej více než pěti tisíc kusů. Vítěz ankety se v posledních sezonách vyhlašuje v předvečer zahájení ženevského autosalonu. Aktuálním evropským autem roku je VW Passat (více čtěte zde).

Anketa založená začátkem šedesátých let (prvním autem roku byl pro rok 1964 vyhlášen Rover P6) má porotu složenou z automobilových novinářů. Její složení má odrážet důležitost trhu dané země a také její postavení v autoprůmyslu. Francie, Německo, Itálie a Španělsko mají po šesti členech, ostatní státy méně.

Dosavadní český zástupce v porotě Tom Hyan, šéfredaktor magazínu Automobil Revue musel předat svůj post pro příští ročník kvůli překročení věkové hranice 65 let. O evropském autě roku 2016 bude za Česko nově rozhodovat Jiří Duchoň (zde je zpráva na oficiálních stránkách ankety), který je mimo jiné spolupracovníkem redakce Auto.iDNES.cz. Jeho specialitou je automobilová historie.





Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.