Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto s litrovou spotřebou je tady: americký Chevrolet Volt

aktualizováno 
Hybridní novinka od General Motors vystačí na stokilometrovou vyjížďku ve městě s litrem benzinu. Volt je vybaven elektromotorem a baterií, která vystačí na ujetí zhruba 65 kilometrů. Má však také spalovací motor, který po vybití baterie vyrábí elektřinu pro další jízdu.

Chevrolet Volt | foto: Chevrolet

Americká auta, to nejsou jen nenažrané obludy velké jako stodola a žeroucí kvůli mnohaválci pod kapotou vše živé. Koncern GM, který nedávno opustil bankrotový režim doufá, že mu úsporné auto na elektřinu pomůže napravit reputaci.

Chevrolet, což je jedna ze značek General Motors, totiž právě finišuje s vývojem revolučního hybridního vozu. Volt totiž bude používat spalovací motor pouze jako generátor a kola budou poháněna výhradně elektromotory. Do prodeje vyrazí novinka na přelomu let 2010 a 2011. Evropští zákazníci ho následně seženou jako Opel Ampera.

Auto s vlastní elektrárnou

Čtěte více o Chevroletu Volt ZDE

Nejefektivnějším automobilem na americkém trhu je zatím japonský hybridní vůz Toyota Prius, který má spotřebu pět litrů na 100 kilometrů. Prius rovněž kombinuje elektrický pohon s benzinovým.

Chevrolet Volt ovšem podle nejnovějších měření automobilky ujede na jeden galon (přibližně 3,8 litru) benzinu 230 mil, což odpovídá spotřebě 1,02 l/100 km.

Baterii voltu bude možné nabíjet z běžné elektrické sítě. Podle generálního ředitele GM Fritze Hendersona bude jedno nabití stát pouhých 40 centů (zhruba sedm korun). Sto kilometrů jízdy prý vyjde na 2,75 dolaru. Cena voltu by se měla pohybovat kolem 40 000 dolarů (přibližně 730 000 Kč). Je nutné si ale uvědomit, že jde o americké ceny, ty evropské budou pravděpodobně o poznání vyšší.

Autor:


Témata: Chevrolet, Opel, Toyota


Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.