Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nissan má samoumývací auto, špína z něj steče

aktualizováno 
Nissan Ultra-Ever Dry je zajímavý vynález. Speciální superklouzavá vrstva na karoserii zaručí, že budou nissany stále čisté, i po průjezdu blátivou kaluží. Špína z nich okamžitě steče. Nezašpinitelné auto můžete mít už dnes, ale levné to není.

Majitelé myček se zatím o živnost bát nemusejí. Speciální vrstva, která odpuzuje vodu a s ní i nečistoty, vydrží jen omezenou dobu a je vcelku drahá. Na rychlé omytí stále nejlépe poslouží myčka.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a nissan by byl tím pravým pro vás? Vyberte si ho z široké nabídky modelů této značky na Automodul.cz.

Nissan nový vynález teprve testuje, ale už se samoumývacím lakem pochlubil. Půlku kapesního MPV note pokryli speciální vrstvou odpuzující vodu a oleje. Auto jezdí ve švýcarském testovacím centru Nissanu.

Tento lak dodala floridská firma UltraTech International Inc. Fígl spočívá v tom, že speciální povrch Ultra-Ever Dry vytvoří na laku mikroskopickou "slupku" ze vzduchu, která brání tomu, aby se na povrchu vozu zachytávala voda a silniční nečistoty.

Podle Nissanu nově testovaná specialita obstojí v dešti, mlhovině, mrazu i průjezdu stojatou vodou.

Ochrana má mít trvanlivost asi rok, poté se musí znovu nanést. V interiéru nebo na částech krytých před povětrnostními vlivy vydrží dva roky. Nesmí se používat na čelní sklo a zrcátka.

Fotogalerie

Funguje při teplotách mezi mínus 34 a plus 149 stupni Celsia. Nanášení musí probíhat při teplotách 10 až 32 stupňů.

Nissan nemá na "kouzelný" lak exkluzivitu. UltraTech International svůj vynález nabízí firmám po kanystrech i sudech ve volném prodeji. Distribuce pro privátní klientelu je nyní omezena, ale Ultra-Ever Dry stále figuruje v nabídce některých on-line obchodů.

Speciální lak může být aplikován na ocel, hliník a další kovy, plasty, kůži, látky, dřevo, zdivo a další materiály.

Podobnou technologii nabízí už několik let Toyota v rámci programu Toyota ProTect. Použitá ochrana laku karoserie má křemíkový základ. Roztok přilne k laku a odolává okolnímu znečištění, počasí, povrchovým nečistotám, živočišným nánosům a dalším vlivům. Nanést ho umějí v servisu. Životnost ochranného nátěru je pět let a můžete s ním i do myčky.

Speciální lak vyvinuli s využitím technologie Amerického národního úřadu pro letectví a kosmonautiku NASA jako ochranný plášť pro parabolické antény vesmírných satelitů. Speciální "pláštěnka" je k mání v servisech japonské značky v "balíčku" spolu se speciálním nánosem na ochranu litých kol a dalším na tkaniny a textilie interiéru. Na menší auta stojí sedm tisíc, na větší osm tisíc korun.

Fanatici do čištění aut dosáhnou podobného efektu s pomocí speciálních vosků a úmorné několikahodinové práce. Pořizují si na to speciální drahé přípravky. Kromě blyštivého laku se auto také lépe umývá. Když pak karoserii polijete kbelíkem vody, tak steče do poslední kapky.





Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.