Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto vypadalo dobře, prodávající se jevil seriózně...

aktualizováno 
- "... ale dnes už vím, že ani jedno nebyla pravda," líčí svůj příběh Zuzana Petráčková z Prahy. Před rokem sháněla jetý vůz a kamarád jí doporučil Ford Fiesta s benzinovým motorem. "Nejdřív jsem obvolala pražské prodejce fordů, ale nic neměli. Bazary jsem rovnou zavrhla tam prý nejlépe vědí, jak špatné auto dobře připravit na prodej." Na inzerát se dívce telefonicky ozval příjemný mužský hlas: "Opravujeme barák po rodičích, auto musíme prodat. Chceme za něj osmdesát tisíc, docela to spěchá."
"Také jsem nechtěla čekat, ale přesto jsem se bála, že koupím zajíce v pytli. První schůzka s prodávajícím proto skončila v servisu Ford, kde jsem objednala prohlídku fiesty," říká Zuzana Petráčková a vzpomíná, že na ni majitel auta působil od začátku velmi seriózně: "Decentní oblek, dobře zastřižený vous. Takový člověk by přece druhého nepodvedl, povídala jsem si." Auto v servisu asi hodinu prohlíželi tři mechanici, vše završila zkušební jízda. "Jó, kupte to. Vůz sice byl mírně havarovaný, ale jinak je v pořádku," znělo hodnocení poté, co mechanici prozkoumali auto shora i zespodu, proměřili brzdovou kapalinu stejně jako akumulátor, okem znalce změřili barvu oleje. "Rozhodla jsem se, že vůz vezmu," pokračuje motoristka. Prvního překvapení se dočkala, když majitel dorazil k předání peněz ve společnosti bratra. Na rozdíl od prvního už nešlo o sympatického mladého úředníka, ale o týpka v teplákovce se zlatým řetězem na krku. K převodu bratři přijeli v BMW. "Fiestu jsme nestihli na mne přepsat," vysvětloval typ úřednický a z jeho dalších slov vyplynulo, že "brácha občas něco doveze zvenku..." "Trochu jsem znervózněla, ale když jsem si vzpomněla na doporučení mechaniků, dala jsem tomu v teplákovce peníze a malý ford byl můj," konstatuje Zuzana Petráčková. Problémy nastaly, když po půlroce dala vyměnit olej. "Ujal se toho známý, automechanik. Brzy telefonoval, že motor nemazal olej, ale nějaká divná hustá emulze," uvádí majitelka vozu a doplňuje, že motor potřeboval očistu za tisíc korun, to už i s novým olejem. "Od té doby auto chtělo litr oleje měsíčně. Vysvětlení? Emulze měla za úkol zamaskovat unikající olej. Než na původ závady opravář přišel, spolykala fiesta pět tisíc korun - za pístní kroužky, filtry a další součástky. Nic ale nezabíralo, olej dál mizel, až se jednou v Olomouci motor fiesty přidřel. Dozvěděla jsem se, že pomůže pologenerálka motoru. Stála čtrnáct tisíc. Prý se někdo v motoru hrabal a amatérsky dělal něco s ventily." Ford Fiesta dosud žádal 20 tisíc korun za závadu, kterou mistrně i před zraky odborných mechaniků zakryla těsnící emulze. "Úředníček asi stěží potřeboval peníze na dům," míní Zuzana Petráčková. "Spíš s bratrem chtěli vydělat na člověku, který je proti podobným podvodům bezbranný."

Autor:


Témata: BMW, Ford


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.