Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto z půjčovny: řidiči raději kontrolují CD s hudbou než sjeté gumy

aktualizováno 
Zhruba 15 procent Evropanů si hodlá během své letní dovolené pronajmout auto. To odpovídá více než deseti milionům jednotlivých pronájmů. Přitom miliony řidičů si auto z půjčovny pořádně nepřekontrolují, zjistil evropský průzkum společnosti Goodyear Dunlop.

Vzorek pneumatiky jednoho z aut z autopůjčovny, které v roce 2009 odhalil test německého autoklubu ADAC. | foto: ADAC

Průzkum, který Goodyear Dunlop provedl mezi 5 600 řidiči v 15 evropských zemích, ukázal, že téměř 70 procent evropských motoristů zapomene provést u pronajatého vozu základní bezpečnostní kontrolu.

Zatímco více než polovina dotazovaných si nezapomene zabalit svou kolekci cédéček, pouze něco málo přes 40 % zkontroluje, zda je v autě hasicí přístroj. Navíc méně než jeden řidič ze tří odpověděl, že by s velkou pravděpodobností zkontroloval hloubku dezénu a celkový stav pneumatik.

Velké rozdíly jsou i mezi jednotlivými zeměmi. Pouhých 32 % francouzských turistů by se ujistilo, že automobil je vybaven lékárničkou, zatímco 86 % Rusů řeklo, že by bez ní nevyjelo.

Auta v půjčovnách jsou často nové modely a díky pravidelné údržbě mohou být i v lepším stavu než mnoho soukromých aut, ale půjčení automobilu během prázdninové sezony stále vyžaduje jistou specifickou přípravu.

Evropské autokluby varují řidiče, aby si také dávali velký pozor na to, co v půjčovně podepisují a nabízené auto si samozřejmě pořádně prohlédli. Na co si dát pozor v autopůjčovně čtěte ZDE

Evropa jede na dovolenou autem

Zhruba 74 % Evropanů letos pojede na svou dovolenou autem, což je více než dvojnásobek těch, kteří zvolí dopravu letadlem. V Evropě je okolo 250 milionů registrovaných vozidel a více než 50 % motoristů plánuje na dovolené ujet více než      1 000 km. Jeden ze čtyř pak dokonce hodlá urazit víc než 2 000 km. Řidiči ale řádnou přípravu na dalekou cestu stále zanedbávají.

"Řidiči by se měli s půjčovaným vozem seznámit a uvědomit si rozdílná pravidla silničního provozu. Měli by si naplánovat trasu, aby se ujistili, že se jejich pozornost soustředí na vozovku. Než se vydají na cestu, by se také měli dobře podívat na pneumatiky vozidla. Je hloubka běhounu dostatečná? Jsou v bočnici nějaké rýhy? Je v pneumatice správný tlak?" radí Jens Völmicke z evropské centrály Goodyear Dunlop. "Nezabere to moc času, ale může to mít na vaše cestování velký vliv. Pokud vyjedete připraveni, máte větší šanci, že dojedete bezpečně."

Společnost provedla průzkum ve druhé polovině května a průzkumu se zúčastnilo celkem 5 622 aktivních řidičů v Rakousku, Belgii, Bulharsku, Česku, Francii, Německu, Itálii, Polsku, Rumunsku, Rusku, Slovensku, Slovinsku, Španělsku, Švýcarsku a Británii.

Letošními třemi nejoblíbenějšími prázdninovými destinacemi jsou Itálie (18 %), Francie (17 %) a Chorvatsko (17 %). O něco méně lidí si vybírá Španělsko (12 %), Bulharsko (10 %) a Německo (10 %).

Autor:




Nejčtenější

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: ze rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Další z rubriky

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.