Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto za čtyři platy: Renault Mégane

aktualizováno 
Technická úroveň starších méganů je solidní, je však třeba smířit se s horším dílenským zpracováním interiéru, což je známá slabina francouzských značek. V nabídce jsme našli Renault Mégane 2.0i, (84 kW), rok výroby 1998, 68 000 km, za 85 000 Kč.

"Mégane je jedním z nejrozšířenějších vozů na českých silnicích. Vděčí za to nadčasovému vzhledu, dobré výbavě a skvělému vnitřnímu prostoru. Majitelé oceňují i komfortní podvozek, dobré brzdy a u vozů po faceliftu (1999) bezpečnost," vysvětluje Petr Suchánek z autobazaru AAA Auto.

Plasty méganu nelícují a vržou všude, leckdy i celá palubní deska. Občas zazlobí elektroinstalace, hlavně dešťový senzor stěračů, seřizování sklonu světlometů, ale i řídicí jednotka motoru. Z nich lze doporučit ty benzinové, jež jsou výkonné i spolehlivé – do roku 1999 pouze osmiventilové, pak mnohem výkonnější 16V. Diesely jsou vynikající až od roku 2000, hlavně common-raily 1.9 dCi. Ty starší mohou být zdrojem četných problémů.

Námi vybraný exemplář má výbornou výbavu včetně komfortní automatické převodovky – ta je však zároveň jeho největší slabinou. Servismani automatů se shodují, že ve starších renaultech tato drahá součástka jen výjimečně přežije 150 tisíc kilometrů.

Repase pak stojí kolem 45 tisíc korun, což při ceně vozu nemá smysl. Automatu se tedy určitě vyhněte, zvlášť u auta s neznámým skutečným stavem kilometrů. Deklarovaných 68 tisíc u námi testovaného exempláře může být vzhledem k opotřebení vozu skutečných, nikdo to však nezaručí.

Zatím řazení nevykazuje žádné podezřelé znaky (necuká, neprokluzuje, řadí rychle), podvozek však už na tom není nejlépe. Kromě čepů přední nápravy bude nutné vyměnit manžetu poloosy (cca 1 500 Kč) i ložisko pravého předního kola (900 Kč). Ani výfuk nevypadá úplně k světu. Přední náprava je napadena korozí, což podle experta ukazuje na původ v některém ze severnějších přímořských států se slaným vlhkým vzduchem (Holandsko).

Obvyklé drobné úniky oleje u tohoto méganu nenacházíme, protože motor už byl přetěsňován, vyměněn je také tepelný štít nad výfukem. To ukazuje, že se předchozí majitel o auto docela dobře staral.

Renault Mégane

plusy

+dobrá základní a bezpečnostní výbava, dobré jízdní vlastnosti, nadčasový design, solidní antikorozní ochrana

minusy

-problémy s elektronikou, vrzající přístrojová deska

servis

co vyměnit ihned – náplně, filtry, ložisko př. kola, manžeta poloosy – cca 5 000 Kč vč. práce

co vyměnit později – čekáme problémy automatické převodovky, repase až 45 000 Kč.

výměna rozvodů – u motorů 1.4i a 1.6i každých 120 000 km nebo 60 měsíců

náhradní díly

*př. nárazník: 2 081–5 050
*př. blatník: 1 056–2 060
*př. světlo: 1 292–3 109
*brzd. destičky (př.): 496–6 719
*brzd. kotouče (pár): 1 664–7 122
*zad. díl výfuku: 3 200
*zad. blatník: 11 840

Zdroj: Autoservis Prachárna; všechny ceny v Kč vč. DPH; cenové rozpětí podle výrobců
Průměrná cena za práci je kalkulována 400 Kč. vč. DPH.

Renault Mégane

Autoři:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.