Auto za čtyři platy: Renault Mégane

  • 2
Technická úroveň starších méganů je solidní, je však třeba smířit se s horším dílenským zpracováním interiéru, což je známá slabina francouzských značek. V nabídce jsme našli Renault Mégane 2.0i, (84 kW), rok výroby 1998, 68 000 km, za 85 000 Kč.

"Mégane je jedním z nejrozšířenějších vozů na českých silnicích. Vděčí za to nadčasovému vzhledu, dobré výbavě a skvělému vnitřnímu prostoru. Majitelé oceňují i komfortní podvozek, dobré brzdy a u vozů po faceliftu (1999) bezpečnost," vysvětluje Petr Suchánek z autobazaru AAA Auto.

Plasty méganu nelícují a vržou všude, leckdy i celá palubní deska. Občas zazlobí elektroinstalace, hlavně dešťový senzor stěračů, seřizování sklonu světlometů, ale i řídicí jednotka motoru. Z nich lze doporučit ty benzinové, jež jsou výkonné i spolehlivé – do roku 1999 pouze osmiventilové, pak mnohem výkonnější 16V. Diesely jsou vynikající až od roku 2000, hlavně common-raily 1.9 dCi. Ty starší mohou být zdrojem četných problémů.

Námi vybraný exemplář má výbornou výbavu včetně komfortní automatické převodovky – ta je však zároveň jeho největší slabinou. Servismani automatů se shodují, že ve starších renaultech tato drahá součástka jen výjimečně přežije 150 tisíc kilometrů.

Repase pak stojí kolem 45 tisíc korun, což při ceně vozu nemá smysl. Automatu se tedy určitě vyhněte, zvlášť u auta s neznámým skutečným stavem kilometrů. Deklarovaných 68 tisíc u námi testovaného exempláře může být vzhledem k opotřebení vozu skutečných, nikdo to však nezaručí.

Zatím řazení nevykazuje žádné podezřelé znaky (necuká, neprokluzuje, řadí rychle), podvozek však už na tom není nejlépe. Kromě čepů přední nápravy bude nutné vyměnit manžetu poloosy (cca 1 500 Kč) i ložisko pravého předního kola (900 Kč). Ani výfuk nevypadá úplně k světu. Přední náprava je napadena korozí, což podle experta ukazuje na původ v některém ze severnějších přímořských států se slaným vlhkým vzduchem (Holandsko).

Obvyklé drobné úniky oleje u tohoto méganu nenacházíme, protože motor už byl přetěsňován, vyměněn je také tepelný štít nad výfukem. To ukazuje, že se předchozí majitel o auto docela dobře staral.

Renault Mégane

plusy

+dobrá základní a bezpečnostní výbava, dobré jízdní vlastnosti, nadčasový design, solidní antikorozní ochrana

minusy

-problémy s elektronikou, vrzající přístrojová deska

servis

co vyměnit ihned – náplně, filtry, ložisko př. kola, manžeta poloosy – cca 5 000 Kč vč. práce

co vyměnit později – čekáme problémy automatické převodovky, repase až 45 000 Kč.

výměna rozvodů – u motorů 1.4i a 1.6i každých 120 000 km nebo 60 měsíců

náhradní díly

*př. nárazník: 2 081–5 050
*př. blatník: 1 056–2 060
*př. světlo: 1 292–3 109
*brzd. destičky (př.): 496–6 719
*brzd. kotouče (pár): 1 664–7 122
*zad. díl výfuku: 3 200
*zad. blatník: 11 840

Zdroj: Autoservis Prachárna; všechny ceny v Kč vč. DPH; cenové rozpětí podle výrobců
Průměrná cena za práci je kalkulována 400 Kč. vč. DPH.

Renault Mégane

,