Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto ze stodoly vyhrává srazy

  14:27aktualizováno  14:27
Mafiánský oblek, sluneční brýle, revolvery a nablýskaný Chrysler De Soto z třicátého osmého roku. Nic z toho nechybí Pavlu Čáslavovi, který z Brna jezdí na srazy přátel amerických automobilů. Poslední z takovýchto setkání se uskutečnilo koncem září v Havířově. Láska k automobilům se u Pavla Čáslavy, který ve svém chrysleru vypadá jako Al Capone, zrodila v době, kdy ještě sedával v lavici základní školy. To je věk, kdy auta zajímají každého kluka, ale jeho inspiroval strýc, autoklempíř.

"Vždycky jsem mu koukal pod ruce. Toužil jsem dělat automechanika, a přihlášku na střední školu jsem dokonce tajně podepsal za rodiče," vzpomíná Čáslava. "První ameriku jsem si koupil v šestnácti. Byl to cadillac. Prodal jsem ho jen proto, že jsem potřeboval peníze na rozjezd obchodu." Pavel Čáslava dnes s auty obchoduje. Pak jeho rukama prošel Ford Taurus, o kterém říká, že není typickým americkým autem, a Ford Rancher, který má dodnes.

Nejvíc však miluje právě Chryslera De Soto, se kterým objíždí srazy těch, kterým americká auta učarovala. "Dostal jsem na něj tip od svých zákazníků. Našli jsme ho ve stodole někde u Znojma. Stál tam dlouho a do třetiny dveří bylo zapadlé do hlíny," vzpomíná na první setkání majitel tohoto skvostu z roku 1938. "Pak nastaly roky práce," dodává. "Veteránisti se na mě dívají asi skrz prsty, protože jsem si chryslera opravil podle svých vlastních představ a použil jsem například podvozek z džípu," upřesňuje tento obdivovatel aut nového kontinentu.

Chrysler de Soto z roku 1938 má objem válců čtyři litry, automatickou převodovku a náhon na všechna čtyři kola. Pavel Čáslava nenechá za volant amerického skvostu sednout nikoho jiného. "Nebojím se, že mi ho někdo rozbije. Ale když děláte na něčem čtyři roky, tak to pak nedáte z ruky," vysvětluje. Vzpomíná i na srazy s ostatními majiteli amerik. "Když jsme dělali srazy před osmadevadesátým, tak se všechno svolávalo koresponďáky a sjížděli jsme se na odlehlých místech," vzpomíná Čáslava.

Veřejná bezpečnost samozřejmě dění kolem milovníků amerických aut sledovala, ale většinou to dopadlo tak, že se příslušníci na vystavená auta chodili dívat. "Dnes na naše srazy jezdí tisíce lidí, píšou o nás ve všech novinách, a dokonce vyhráváme na mezinárodních srazech," líčí změny doby muž, který je absolutním vítězem červnového mezinárodního srazu ve Vídni.

Chrysler de Soto

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.