Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autobus, který nemusí trčet v zácpě. Obepluje ji

aktualizováno 
Pražský Dopravní podnik by možná mohl zrušit přívozy a zavést místo nich linky s obojživelnými autobusy. Takovou možnost mu dává autobus Amphicoach stejnojmenné firmy z Malty. Chlubí se všemi potřebnými homologacemi a plněním normy Euro 5.

Obojživelný autobus Amphicoach | foto: Amphicoach

Unikátní autobus maltské společnosti Amphicoach může nejen jezdit po souši, ale zároveň se může plavit po vodní hladině. Autobus, jehož povrchové panely jsou vyrobeny z 6 mm silného hliníkového plechu a má nejmodernější protikorozní ochranu, pohání motor řady Iveco Tector s výkonem 250 až 300 koní podle provedení. Motor splňuje normu Euro 5, která vstoupí v platnost v roce 2016, a kromě zadních kol může pohánět i všechna čtyři.

Amphicoach má veškeré potřebné evropské homologace jak pro provoz na silnicích, tak na vodních cestách. Právě to jej činí tak unikátním kouskem. Výrobce tvrdí, že je prozatím jediný, kdo u takového vozidla obě homologace získal.

Jízdní vlastnosti na silnici se prý nijak neodlišují od běžných autobusů dané třídy, ve vodě je prý Amphicoach až neobvykle poslušný. Přispívá k tomu mimo jiné i speciální konstrukce zadní nápravy, která umožní při ponoření do vody zatáhnout kola, čímž se výrazně sníží odpor.

Ve vodě je autobus poháněn pomocí trysek, kterými žene vodu buď zmíněný vznětový motor, nebo také elektromotor, který je na palubě k dispozici. Ve vodě se tak může autobus pohybovat zcela bez produkce emisí. Elektromotor je poháněn energií z baterií, které může dobíjet výkonný alternátor. Ve vodě autobus dosahuje rychlosti přes 8 uzlů.

Obojživelný autobus má veškerou komfortní výbavu, kterou mohou cestující požadovat. K dispozici jsou tak LCD obrazovky, DVD přehrávač, autobus lze na přání zákazníka vybavit palubní toaletou.

Kvůli provozu ve vodě byla velká pozornost věnována bezpečnosti. Autobus má systém monitorující hloubku vody, může mít autopilota a GPS systémy, na palubě nechybí světlice, plovací vesty nebo háky pro zachycení plavidla k jinému. Výrobce tvrdí, že i v případě, že se do plovoucího autobusu dostane voda, nepotopí se. Místo toho zůstane stále plavat na hladině. Nechybí elektrické ani ruční pumpy pro odčerpávání vody. Proto prý jde o nejbezpečnější obojživelné vozidlo na světě.

Výrobce slibuje, že je schopen autobus dodat ve výbavě odpovídající prakticky jakýmkoli požadavkům zákazníka. Nabízí standardní 12měsíční záruku a také záruku vrácení peněz v případě opodstatněných důvodů. Mezi ty může třeba patřit neschválení autobusu k provozu v dané zemi.





Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.