- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jak se mu podařilo mít na něm starou SPZ???
Asi to preregistroval nekdy ted, SPZ se nemeni. Pokud to s tou puvodni nekde roky stalo, tak se pouzije ta puvodni.
To je Vám taková nádhera, panečku jo....
Parádní veterán. Skvělá práce!
Unikát to je, ale jinak to moc hezký neni. Nejhezčí autobusy byly RTO
ze předu mě hrozně připomíná ruskou buchanku.
No, pokud tam byl tatrovácký podvozek a motor, tak to určitě mělo vyšší průjezdnost a bylo to ( podvozek T138 s předpokládám dvanáctiválcovým motorem)) přemotorované, takže v kopcovitém terénu výrazně lepší pohyblivost.
Na druhé straně byl takový autobus náročnější a dražší na údržbu, tehdejší tatrovácky podvozek sjížděl pneumatiky nerovnoměrně a díky vzduchem chlazenému motoru tam musela být proti škodováckému autobusu znatelně vyšší hlučnost.
Takže něco za něco. Ostatně jako vždy.
Pokud ty zmíněné dva busy tatrováci udělali navíc a mimo plán, tak by asi bylo velmi zajímavé znát, v době nejtvrdšího komunistického režimu, kdy obvinění z nějakého rozkrádání a sabotování socialistického hospodářství a poslání třeba do uranových dolů bylo jedna dvě, jaký oficiální status ty busy měly.
Podle mně to nejspíš byly oficiálně nějaké zkušební a testovací vývojové vzorky.
Nejspíš nějaký VIP tatrovácký soudruh po litru vodky "mluvil s nějakým sovětským VIP soudruhem z venkova, který projevil názor, že by bylo vhodné mít nějaký autobus pro ruský venkov s jeho mizernými cestami necestami" a tím se stavba těch busů oficiálně "přikryla.".
Renovace super, ale jinak hrozne skaredy autobus :)
...hrozne skaredy autobus...
až je hezký. Ale to dělá asi to stáří.
Krása. Jen se mi nějak nezdají ty hmotnosti. Na štítku je zatížení 2490kg, což při 32 lidech dělá 77kg/os. A to jen když nikdo nestojí... To museli celkem rychle přetížit, ne?
V tej dobe bolo asi dosť málo obéznych ľudí. :D
Dobrá práce! Fakt unikátní! Ty designové detaily jsou překrásné, Ještě "naglobinovat" pneu vojenským globinem a nemá to chybu!
Je to škoda... tento článek mohl začínat:
Příběh jednoho z největších výrobců autobusů v evropě začal psát "unikátní autobus vyrobený natruc"
No to tedy rozhodně ne. První prototyp Tatra 500 HB vznikl v době, kdy se v Karose hromadně vyráběly dálkové verze dvounápravového autobusu Škoda 706 RO.