Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autoexpo potrvá ještě do neděle

  19:39aktualizováno  19:39
Možnost zhlédnout většinu v Česku prodávaných vozů máte do neděle 21. dubna na pražském výstavišti v Letňanech, kde od pátku probíhá akce s názvem Autoexpo - Pražské motoristické jaro. Jde již o šestý ročník známého veletrhu, který nyní spolupořádají dvě dříve rivalizující společnosti. Své produkty zde prezentuje 27 výrobců osobních automobilů, nechybí ani hrstka nákladních vozů, americké veterány, karavany a další doprovodný program.

Mezi hlavní taháky letošního ročníku patří například Renault Vel Satis, Volkswagen Polo, Škoda Superb či Toyota Corolla. Výstavní premiéru v ČR má i Toyota Camry a inovovaný Opel Combo. Několika exponáty jsou zastoupeny i nákladní vozy, jimž vévodí nový Iveco Stralis. Nechybí samozřejmě ani držitel ocenění "Truck of the Year" DAF LF a dvojice podobně oceněných užitkových automobilů Opel Vivaro a Renault Trafic.

Jelikož jde v tuzemsku o hlavní letošní akci podobného druhu, organizátoři čekávají poměrně velkou návštěvnost. Již menšího úspěchu se jim podaří dosáhnout na poli nákladních a užitkových aut, protože většina vystavovatelů z oboru se připravuje spíše na červnový brněnský Autotec. Hlavním cílem je navázat na zavedenou tradici a postupně z akce vytvořit uznávaný autosalon s regionální působností. Úkol to není jednoduchý neboť středoevropský region zatím není dostatečně ekonomicky silný. Toto potvrzuje i příklad veletrhu v polské Poznani, kde většina vystavovatelů z účasti z finančních důvodů zrezignovala.

Pokud se do Prahy chystáte, vězte, že vstupenka pro dospělého stojí 80 korun, rodinu vyjde návštěva autosalonu na 150. Do prostor výstaviště jezdí ze stanic metra Vysočanská a Českomoravská zdarma autobus číslo 758.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.