Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka fantoma Ženevy: Tajemná bugatka zmizela hned druhý den

aktualizováno 
Titul nejzáhadnějšího auta letošního ženevského autosalonu by si zasloužila limuzína, která se ještě před oficiálním začátkem výstavy objevila na stánku Bugatti. I když ji zakrývala plachta, z tvarů bylo dobře patrné, že jde o čtyřdveřový vůz. Takový, co Bugatti dlouho slibuje, ale zatím nevyrábí.

Zaplachtovaná auta lákají fotografy ještě víc než ta odhalená. Tajemná limuzína proto neušla pozornosti médií po celém světě. Vyfotil ji i fotograf iDNES.cz. "V pondělí odpoledne jsem na vlastní oči viděl ještě kousíček předku, než auto přikryli pod plachtu. A bylo to úplně jiné auto než Bugatti Veyron, které odhalili druhý den," popisuje Michal Šafránek.

O chystané světové premiéře přinesl informace například americký motoristický portál TopSpeed, který si jen nebyl jist, zda půjde o koncept, nebo už produkční verzi.

Bugatti Galibier

Prototyp limuzíny Bugatti Galibier z roku 2009

Frankofonní motoristické stránky mluví o sedanu z Molsheimu jako o hotové věci, server Caradisiac odhaduje zavedení výroby na rok 2015. Nejdražší sportovní limuzína světa by však podle některých informací měla mít o něco menší motor než prototyp Galibier představený v roce 2009 a jako dárce platformy má údajně posloužit nové Audi A8.

Fotogalerie

Podle vyjádření šéfa Bugatti Wolfganga Dürheimera, které loni v létě poskytl německému časopisu Auto Motor und Sport, však firma plánuje, že galibier bude přesně takový, jaký ho svět zná z prototypů.

Tedy s šestnáctiválcovým "veyronovským" motorem, který má v sériové verzi dosáhnout výkonu 1 001 koní. Na přání bude mít hybridní pohon, stát má 1,1 milionu eur a jeho produkce bude omezena na 3 000 kusů.

Bugatti Grand Sport Vitesse

Bugatti Grand Sport Vitesse s cenou 1,65 milionu eur je tak vzácné, že při stavbě ženevské expozice potřebovalo dubléra.

Fakt, že by si Bugatti s premiérou tak pospíšilo, uvedl fanoušky značky do stavu frenetické radosti.

Vitessse

Bugatti Grand Sport Vitesse s cenou 1,65 milionu eur (přes 40 milionů) je tak vzácné, že při stavbě ženevské expozice potřebovalo dubléra. Dvanáct set koní pod kapotou z něj dělá nejsilnější kabriolet na světě. Bez střechy jede 360 km/h, s nasazeným hardtopem dokáže až 410 km/h.

Osmilitrový šestnáctiválec osazený čtyřmi turbodmychadly dostal pro verzi vitesse (francouzsky "rychlost") nová turbodmychadla a zvětšené mezichladiče stlačeného vzduchu.

Maximální výkon tak z původních 1 001 koní vzrostl na 1 200 a 1 500 Nm točivého momentu.

Úprav se dočkala také karoserie roadsteru. Konstruktéři přidali zesílení a zvětšili přístupy vzduchu k chladičům.

Jenže už druhý den je čekala studená sprcha. Zaplachtované auto záhadně zmizelo a návštěvníci se dočkali jen očekávané premiéry další verze supersportovního veyronu.

Skutečnost, že na stánku Bugatti o čtyřdveřové limuzíně nikdo nic nevěděl, vyvolalo další dohady, že Bugatti premiéru na poslední chvíli zrušilo.

Pro tuto verzi svědčil i fakt, že v minulosti už něco podobného automobilka udělala. Když se právě v Ženevě měl před třemi lety galibier představit, limuzína nakonec nedorazila. Firma dala přednost uzavřené prezentaci na trávníku milionářských golfových klubů.

Historie se ale tentokrát neopakuje. Mluvčí Bugatti Emanuela Wilmová pro server iDNES pomohla odhalit tajemství auta, které na sebe nechtěně strhlo pozornost.

"Pod plachtou stálo audi, které nám půjčili kolegové. Drželo místo pro bugatti, které jsme přivezli později," vysvětlila Wilmová. Audi si tedy pro tentokrát zahrálo roli dubléra při stavbě expozice svého exkluzivnějšího sourozence. Aby nebylo pochyb, kde má skutečné bugatti za 1,65 milionu eur nakonec stát.

Audi A8 Long

Audi A8, které si svět spletl s bugatti.

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.