Diskuze

Autofotka týdne: do útrob Kolosu

Utáhne stotunový přívěs, plní mírové mise i vojenské úkoly a také baví návštěvníky tankodromu v Milovicích. Tatra 813 8x8 je díky svým vynikajícím vlastnostem známá na celém světě. V armádním provedení nese označení Kolos.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Boma

21. 11. 2010 12:05
Tatra

byla silnější ale do terénu bala lepší Praga V3S.

Hezký den

0 0
možnosti

ivoš

21. 11. 2010 14:40
Re: Tatra

Jo, to jo. Vejtřaska měla lepší průchodnost, ale holt uvezla jen polovičku. A jinak, nejlíp se v terénu asi chovala "kačena" (T 805).

0 0
možnosti

dracekvo

21. 11. 2010 11:34
A co taková Tatra 10x10

To je ještě trošku větší autíčko :)

http://www.youtube.com/watch?v=XSQTCwSNO0Q&feature=related

0 0
možnosti

Ghost47

21. 11. 2010 12:27
Re: A co taková Tatra 10x10

Pro Indii se dělá i verze 12x12 jako nosič raket.

0 0
možnosti

radim36

21. 11. 2010 11:10
Tatra 813

Záležitost takových 30 let stará. :-( Vyráběná s komponenty, kde to bylo pro speciální účely  možné,  ještě tater 148

Po rozjezdu civilní řady tatrovek T 815 v rocě 1982 se vojenská a speciální řada náklaďáků  začala vyrábět pod názvem T 814 a s novějšími komponenty T 815.

0 0
možnosti

abc

21. 11. 2010 10:24
Kolos

Má slabý motor.

0 0
možnosti

radim36

21. 11. 2010 11:24
Re: Kolos

Ono těch Kolosů bylo hodně verzí a motorů dvanáctiválců  taky. V té době měla Tatrovka  ve vývoji náklaďáků pár stovek konstruktérů a pár tisícovek lidí ve všelijakých vývojových laboratořích a zkušebnách. Bylo zvykem každou větší zakázku zpracovávat znova od začátků, od výkresů a od ověřování na zkušebnách i na polygonu a tak v každé sérii mohly být i dost velké odlišnosti.

190 kilowatt měl možná nějaký nejlehčí dvanáctiválec , nejnadupanější dvanáctiválce mívaly v 80 letech  tuším takových 250 - 350 kilowatt. Nebo to byl Kolos pro nějakou lehčí službu a tak tam byl desetiválec.

0 0
možnosti

Jiří Pěnička

21. 11. 2010 9:33
děsivá fotka

Když už se snažíte dělat tzv. HDR fotku, tak opravdu není nutné vytahat všechna nastavení na maximum!

.

Vypadá to pak podobně příšerně jako na vaší ilustrační fotce! Děsivý zážitek!

0 0
možnosti

ajsmen

21. 11. 2010 11:04
Re: děsivá fotka

přesně tak. Přesný příklad toho, jak nemá HDR vypadat.. Rv

0 0
možnosti

101010

21. 11. 2010 9:27
Nezapomenu, když nám ji na vojně předváděli.

Nejdřív nám napovídali, co všechno umí a jak něco takové na světě nikdo nemá snad s výjimkou slavného SSSR. Pak nás do toho monstra nasáčkovali a vyjelo se. Asi po 5ti kilometrech ploužení, kdy se nějak nedařilo převodovce jsme dostali defekt. Automatické dohušťování pneumatik bylo zamontováno pouze tu a tam a pokud náhodou v autě bylo, tak nefungovalo. A zpátky jsme šli pěšky a pro Tatru muselo takové monstrum co tahalo tanky. 

0 0
možnosti

101010

21. 11. 2010 9:22
Nezapomenu, když nám ji na vojně předváděli.

0 0
možnosti

fsp

21. 11. 2010 2:57
Ale ta spotřeba.....

papírových 40l leda na silnici a to ještě nesměla být moc do kopce :)

0 0
možnosti

Xladi

21. 11. 2010 8:16
Re: Ale ta spotřeba.....

U vojenských aut se na spotřebu nekouká. Kamarádův bratr si ji koupil a jezdil s ní po starém tankodromu, v terénu 80 - 100 litrů, ale projela opravdu cokoli:-)

0 0
možnosti

.katano.

21. 11. 2010 1:46
MAN, VOLVO a IVECO sou lepší náklaďáky !!

 btw: Tatra je minulost. [>-]:-P

0 0
možnosti

kajak v zakoně

21. 11. 2010 1:35
zajímavé je, že se velké oblibě těší u trialistů..

to bylo v tý reklamě asi zamýšleno v jiném kontextu, že..;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!