Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Autofotka týdne: do útrob Kolosu

Utáhne stotunový přívěs, plní mírové mise i vojenské úkoly a také baví návštěvníky tankodromu v Milovicích. Tatra 813 8x8 je díky svým vynikajícím vlastnostem známá na celém světě. V armádním provedení nese označení Kolos.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BM

Boma

21. 11. 2010 12:05
Tatra

byla silnější ale do terénu bala lepší Praga V3S.

Hezký den

0 0
možnosti
I

ivoš

21. 11. 2010 14:40
Re: Tatra

Jo, to jo. Vejtřaska měla lepší průchodnost, ale holt uvezla jen polovičku. A jinak, nejlíp se v terénu asi chovala "kačena" (T 805).

0 0
možnosti
D

dracekvo

21. 11. 2010 11:34
A co taková Tatra 10x10

To je ještě trošku větší autíčko :)

http://www.youtube.com/watch?v=XSQTCwSNO0Q&feature=related

0 0
možnosti

Ghost47

21. 11. 2010 12:27
Re: A co taková Tatra 10x10

Pro Indii se dělá i verze 12x12 jako nosič raket.

0 0
možnosti
RP

radim36

21. 11. 2010 11:10
Tatra 813

Záležitost takových 30 let stará. :-( Vyráběná s komponenty, kde to bylo pro speciální účely  možné,  ještě tater 148

Po rozjezdu civilní řady tatrovek T 815 v rocě 1982 se vojenská a speciální řada náklaďáků  začala vyrábět pod názvem T 814 a s novějšími komponenty T 815.

0 0
možnosti
AA

abc

21. 11. 2010 10:24
Kolos

Má slabý motor.

0 0
možnosti
RP

radim36

21. 11. 2010 11:24
Re: Kolos

Ono těch Kolosů bylo hodně verzí a motorů dvanáctiválců  taky. V té době měla Tatrovka  ve vývoji náklaďáků pár stovek konstruktérů a pár tisícovek lidí ve všelijakých vývojových laboratořích a zkušebnách. Bylo zvykem každou větší zakázku zpracovávat znova od začátků, od výkresů a od ověřování na zkušebnách i na polygonu a tak v každé sérii mohly být i dost velké odlišnosti.

190 kilowatt měl možná nějaký nejlehčí dvanáctiválec , nejnadupanější dvanáctiválce mívaly v 80 letech  tuším takových 250 - 350 kilowatt. Nebo to byl Kolos pro nějakou lehčí službu a tak tam byl desetiválec.

0 0
možnosti
JP

Jiří Pěnička

21. 11. 2010 9:33
děsivá fotka

Když už se snažíte dělat tzv. HDR fotku, tak opravdu není nutné vytahat všechna nastavení na maximum!

.

Vypadá to pak podobně příšerně jako na vaší ilustrační fotce! Děsivý zážitek!

0 0
možnosti
MU

ajsmen

21. 11. 2010 11:04
Re: děsivá fotka

přesně tak. Přesný příklad toho, jak nemá HDR vypadat.. Rv

0 0
možnosti
IF

101010

21. 11. 2010 9:27
Nezapomenu, když nám ji na vojně předváděli.

Nejdřív nám napovídali, co všechno umí a jak něco takové na světě nikdo nemá snad s výjimkou slavného SSSR. Pak nás do toho monstra nasáčkovali a vyjelo se. Asi po 5ti kilometrech ploužení, kdy se nějak nedařilo převodovce jsme dostali defekt. Automatické dohušťování pneumatik bylo zamontováno pouze tu a tam a pokud náhodou v autě bylo, tak nefungovalo. A zpátky jsme šli pěšky a pro Tatru muselo takové monstrum co tahalo tanky. 

0 0
možnosti
IF

101010

21. 11. 2010 9:22
Nezapomenu, když nám ji na vojně předváděli.

0 0
možnosti
ML

fsp

21. 11. 2010 2:57
Ale ta spotřeba.....

papírových 40l leda na silnici a to ještě nesměla být moc do kopce :)

0 0
možnosti
VF

Xladi

21. 11. 2010 8:16
Re: Ale ta spotřeba.....

U vojenských aut se na spotřebu nekouká. Kamarádův bratr si ji koupil a jezdil s ní po starém tankodromu, v terénu 80 - 100 litrů, ale projela opravdu cokoli:-)

0 0
možnosti
.

.katano.

21. 11. 2010 1:46
MAN, VOLVO a IVECO sou lepší náklaďáky !!

 btw: Tatra je minulost. [>-]:-P

0 0
možnosti
AS

kajak v zakoně

21. 11. 2010 1:35
zajímavé je, že se velké oblibě těší u trialistů..

to bylo v tý reklamě asi zamýšleno v jiném kontextu, že..;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...