Diskuze

Autofotka týdne: do útrob Kolosu

Utáhne stotunový přívěs, plní mírové mise i vojenské úkoly a také baví návštěvníky tankodromu v Milovicích. Tatra 813 8x8 je díky svým vynikajícím vlastnostem známá na celém světě. V armádním provedení nese označení Kolos.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Boma

21. 11. 2010 12:05
Tatra

byla silnější ale do terénu bala lepší Praga V3S.

Hezký den

0 0
možnosti

ivoš

21. 11. 2010 14:40
Re: Tatra

Jo, to jo. Vejtřaska měla lepší průchodnost, ale holt uvezla jen polovičku. A jinak, nejlíp se v terénu asi chovala "kačena" (T 805).

0 0
možnosti

dracekvo

21. 11. 2010 11:34
A co taková Tatra 10x10

To je ještě trošku větší autíčko :)

http://www.youtube.com/watch?v=XSQTCwSNO0Q&feature=related

0 0
možnosti

Ghost47

21. 11. 2010 12:27
Re: A co taková Tatra 10x10

Pro Indii se dělá i verze 12x12 jako nosič raket.

0 0
možnosti

radim36

21. 11. 2010 11:10
Tatra 813

Záležitost takových 30 let stará. :-( Vyráběná s komponenty, kde to bylo pro speciální účely  možné,  ještě tater 148

Po rozjezdu civilní řady tatrovek T 815 v rocě 1982 se vojenská a speciální řada náklaďáků  začala vyrábět pod názvem T 814 a s novějšími komponenty T 815.

0 0
možnosti

abc

21. 11. 2010 10:24
Kolos

Má slabý motor.

0 0
možnosti

radim36

21. 11. 2010 11:24
Re: Kolos

Ono těch Kolosů bylo hodně verzí a motorů dvanáctiválců  taky. V té době měla Tatrovka  ve vývoji náklaďáků pár stovek konstruktérů a pár tisícovek lidí ve všelijakých vývojových laboratořích a zkušebnách. Bylo zvykem každou větší zakázku zpracovávat znova od začátků, od výkresů a od ověřování na zkušebnách i na polygonu a tak v každé sérii mohly být i dost velké odlišnosti.

190 kilowatt měl možná nějaký nejlehčí dvanáctiválec , nejnadupanější dvanáctiválce mívaly v 80 letech  tuším takových 250 - 350 kilowatt. Nebo to byl Kolos pro nějakou lehčí službu a tak tam byl desetiválec.

0 0
možnosti

Jiří Pěnička

21. 11. 2010 9:33
děsivá fotka

Když už se snažíte dělat tzv. HDR fotku, tak opravdu není nutné vytahat všechna nastavení na maximum!

.

Vypadá to pak podobně příšerně jako na vaší ilustrační fotce! Děsivý zážitek!

0 0
možnosti

ajsmen

21. 11. 2010 11:04
Re: děsivá fotka

přesně tak. Přesný příklad toho, jak nemá HDR vypadat.. Rv

0 0
možnosti

101010

21. 11. 2010 9:27
Nezapomenu, když nám ji na vojně předváděli.

Nejdřív nám napovídali, co všechno umí a jak něco takové na světě nikdo nemá snad s výjimkou slavného SSSR. Pak nás do toho monstra nasáčkovali a vyjelo se. Asi po 5ti kilometrech ploužení, kdy se nějak nedařilo převodovce jsme dostali defekt. Automatické dohušťování pneumatik bylo zamontováno pouze tu a tam a pokud náhodou v autě bylo, tak nefungovalo. A zpátky jsme šli pěšky a pro Tatru muselo takové monstrum co tahalo tanky. 

0 0
možnosti

101010

21. 11. 2010 9:22
Nezapomenu, když nám ji na vojně předváděli.

0 0
možnosti

fsp

21. 11. 2010 2:57
Ale ta spotřeba.....

papírových 40l leda na silnici a to ještě nesměla být moc do kopce :)

0 0
možnosti

Xladi

21. 11. 2010 8:16
Re: Ale ta spotřeba.....

U vojenských aut se na spotřebu nekouká. Kamarádův bratr si ji koupil a jezdil s ní po starém tankodromu, v terénu 80 - 100 litrů, ale projela opravdu cokoli:-)

0 0
možnosti

.katano.

21. 11. 2010 1:46
MAN, VOLVO a IVECO sou lepší náklaďáky !!

 btw: Tatra je minulost. [>-]:-P

0 0
možnosti

kajak v zakoně

21. 11. 2010 1:35
zajímavé je, že se velké oblibě těší u trialistů..

to bylo v tý reklamě asi zamýšleno v jiném kontextu, že..;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Poptávka po elektromobilech minulý týden stoupla, firmy lákají dotace

27. března 2024

Prodejci nových aut a zprostředkovatelé finančních služeb zaznamenali v minulém týdnu v Česku...