Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Fantomasův bourák na vyjížďce

aktualizováno 
"Neexistovalo téměř nic, co by na tomto voze nebylo nové. A co nové nebylo, to bylo provedené lépe než u vozů konkurence," rozplývá se nad Citroënem DS odborník na autohistorii Jonathan Mantle ve své knize Automobilové války. Citroën DS patří k nejkrásnějším a nejvýznamnějším autům všech dob.

Citroën DS v akci | foto: brzda.rajce.idnes.cz

Každý týden vybíráme fotku týdne z galerií s automobilovou tématikou mezi fotoalby na Rajče.net.

Zrození Bohyně

Citroën DS vozil Fantomase i Charlese de Gaulla, kterému zachránil kůži . Francouzsky se jeho jméno čte "déesse", což znamená bohyně. Zrodila se pařížském autosalonu v roce 1955 a hned se stala jedním ze symbolů Francie.

Citroën DS

O dědečkovi, který to natře i mladíkům, čtěte více ZDE

Auto znamenalo absolutní revoluci, šlo na dračku a proslavilo hydropneumatické pérování, které je pro pohodlné citroëny synonymem. Karoserie byla dílem návrhářské dílny sochaře Flaminia Bertoniho a leteckého inženýra Andrého Lefébvra, který se zaměřoval na aerodynamiku. Jejich "dé-eso" předběhlo svou dobu nejen svými tvary, ale úplně vším. Za dvě desetiletí se jich vyrobilo 1 450 746 v bezmála 150 verzích

Vybraná fotka pochází od uživatele brzda. Celou fotogalerii z jízdy veteránů v Čelkovicích si můžete prohlédnout ZDE

Hledejte fotky

Zapojte se i vy a posílejte své tipy na fotky s automobilovou tématikou v albech na Rajče.net. Pište na adresu auto@idnes.cz, jako předmět uveďte heslo "fotka týdne".

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.