Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Jediné volvo, které potřebuje kominíka

aktualizováno 
V letošní zimě lámající teplotní rekordy v celé Evropě se s velkými problémy potýkají i motoristé. Jeden švýcarský volvista nechtěl ráno v autě mrznout a čekat, až se interiér vytopí. A teď si může pořádně zatopit, stačí mu k tomu jen několik polen dřeva.

Švýcar Pascal Prokop si kamna na dřevo nainstaloval do Volva 240 úplně sám. | foto: Reuters

Pascal Prokop si s náročnou zimou poradil po svém. Do svého Volva 240 z roku 1990 si totiž sám nainstaloval kamna na dřevo, která mají ostatní třeba na chalupě. Se svým speciálně upraveným autem se tento týden pochlubil u města Mettmenstetten asi 25 kilometrů od Curychu.

Kamna vyhřívají interiér Volva 240 opravdu dokonale.

Kamna vyhřívají interiér Volva 240 opravdu dokonale.

Na originální způsob vytápění se mu podařilo získat i povolení od švýcarského technického inspektorátu.

Dřevo do nádrže

Dřevo není v automobilovém světě žádnou novinkou. První pokusy s tímto pohonem sahají až do konce 18. století.

Auta s pohonem na plyn s vlastním zplynovačem (především dřeva) se hojně používala například během druhé světové války. Benzin byl tehdy vzácností, protože ho bylo potřeba k pohonu vojenské techniky. A tak civilní obyvatelstvo hledalo alternativy. Kopřivnická Tatra tak vyráběla svůj slavný nákladní model 27 ve verzi na dřevoplynový pohon. Třeba v Koreji jezdily taxíky na uhlí až do 70. let minulého století.

Díky nedokonalému spalovaní vzniká v dřevoplynovém generátoru směs oxidu uhelnatého, vodíku, metanu a oxidu uhličitého. Tyto plyny se pak po ochlazení spalují jako palivo. Motory poháněné dřevoplynem ale mají nestabilní a nižší výkon.

Pravděpodobně poslední auto na dřevoplyn postavené v českých zemích je rumunský teréňák ARO 204, který v roce 1985 přestavěl na dřevoplyn výrobce kotlů Atmos. Modré aro dostalo zplyňovací zařízení, které firma nabízela už v třicátých letech pod značkou Dokogen.

ARO přestavěné na pohon dřevoplynem

ARO přestavěné na pohon dřevoplynem

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.