Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: S autem na stěně smrti

aktualizováno 
V Indii se na stěnu smrti vydávají borci, kteří dokážou řídit auto bez držení rukou. Nebezpečná atrakce automobilových kaskadérů má dlouhou tradici i u nás.

HRA SE SMRTÍ. Kaskadéři v autě a na motocyklu při svém vystoupení na "stěně smrti" v severoindickém Šrinagaru (25. července 2011) | foto: Profimedia.cz

V Čechách se nebezpečné atrakci dokonce věnovaly dva filmy: Právě začínáme z roku 1946 a Já jsem stěna smrti natočený v roce 1978.

Indičtí performeři jezdí po stěně smrti ve městě Srinagar v Kašmíru. V devítimetrové výšce se prohání nejen motorky, ale také auto, které kaskadér na chvilku ani neřídí.

Kaskadér vyučuje

Jak se jezdí autem po dvou kolech SLEDUJTE ZDE

Atrakce využívá odstředivou sílu podobně jako například centrifuga. Čím rychleji kaskadéři jedou, tím větší síla je tlačí ke kolmé stěně.

Stejná atrakce má velkou tradici i v Čechách, kromě "Stěny smrti" se zde jezdil i "Globus smrti", což byla ocelová koule, kde kaskadéři mohli jezdit i hlavou dolů a uvnitř koule křižovat v několika směrech.

Patrně nejznámější performerskou skupinou byl Václav Rychter se svou manželkou Annou. Ta na motorce jezdila pod pseudonymem Anita Laghu. Spolu s nimi jezdili v "Richter´s moto rodeu" Zdeněk Ruml a plochodrážník Kruška. V sedmdesátých letech se pak atrakci věnovala skupina z Prostějova kolem Josefa Synka, která jezdila na motorkách ČZ.

Nově tradici obnovil Jan Holub, který se svými kolegy jezdí v globu smrti o průměru šest metrů. Přečtěte si: Koule smrti se vrací. Zažijte retro plné adrenalinu.

Hledejte fotky

Zapojte se i vy a posílejte své tipy na fotky s automobilovou tématikou v albech na Rajče.net. Pište na adresu auto@idnes.cz, jako předmět uveďte heslo "fotka týdne".

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.