Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nejdražší lamborghini na světě ani nejezdí

aktualizováno 
Frankfurtský autosalon nedělí končí a na závěr vám přinášíme opravdový bonbónek. V Německu byl totiž k vidění klenot stáje Lamborghini, který svou cenou mnohonásobně převyšuje aktuální vrcholový model Aventador. Má to ale jeden háček: je osmkrát menší než funkční originál.

Model vozu Lamborghini Aventador LP 700-4 představený na frankfurtském autosalonu. | foto: Profimedia.cz

Modýlek vyrobil německý inženýr Rober Gulpen, který dříve pracoval pro Mercedes-Benz. Teď tráví svůj čas stavbou malých modelů aut a zřejmě se mu vůbec nevede špatně. Cena Lamborghini Aventador LP 700-4 v jeho podání je totiž téměř 90 milionů korun, přičemž dospělý aventador stojí jen sedm milionů. To znamená, že model je zhruba dvanáctkrát dražší než opravdové auto.
 
Za vyšší cenu mohou materiály, které bývalý inženýr Mercedesu použil. Například tisícinu milimetru tenkou nit z 24 karátového zlata nebo uhlíková vlákna. Ze zlata a platiny jsou pak odlity ráfky i celý interiér, na výzdobu přidal Gulpen ještě diamanty a mincovní stříbro. Autíčko postavené v měřítku 1:8 má navíc otáčecí volant i vyklápěcí dveře.

Lamborghini Aventador

Originál sedmisetkoňového Lamborghini Aventador je dvanáctkrát levnější než jeho model.

Modýlek se svojí cenou pochopitelně okamžitě zapsal do Guinnessovy knihy rekordů. Robert Gulpen ale přidal ještě dva další.

Logo značky Lamborghini, které je také ze zlata a diamantů a ve vitríně je umístěné společně s modelem, je totiž nejdražším logem značky ze Sant'Agaty Bolognese, které kdo kdy vyrobil. Všechno dohromady je to tak drahé, že to chrání nejbezpečnější vitrína na světě. A to je ten třetí rekord.

Jen za materiál zaplatil Gulpen v přepočtu 50 milionů korun a stavbou modelu strávil přes 500 hodin. Z Frankfurtu poputuje malý krasavec rovnou do některé z vyhlášených aukčních síní v New Yorku nebo v Dubaji. Vyvolávací cena začíná na 87 milionech korun, z toho 25 milionů poputuje na charitu.

Hledejte fotky

Zapojte se i vy a posílejte své tipy na fotky s automobilovou tématikou v albech na Rajče.net. Pište na adresu auto@idnes.cz, jako předmět uveďte heslo "fotka týdne".

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.