Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Největší průšvih aut všech dob

aktualizováno 
Největší kauza v dějinách automobilismu zachvátila svět. Nejsou za ní mrtví, ani nikoho nepoškodila, i přesto svět aut určitě výrazně změní. Emisní skandál Volkswagenu, ve které se německá automobilka zatím ani nezačala účinně bránit, zatím stála místo šéfa firmy a několik dalších vrcholných manažerů.

Jedno z nejznámějších aut světa Volkswagen Brouk na poslední cestě ulicemi Rio de Janeira. | foto: Reuters

Na tom, jak moc se změní svět aut, kterým je přes 120 let, se neshodnou ani experti. Americké úřady tvrdí, že Volkswagen podváděl v emisních testech.

Smutným hrdinou je dnes už bývalý šéf koncernu Volkswagen Martin Winterkorn. Ještě před deseti dny se zdálo, že jeho rozjetou kariéru nedokáže nic zastavit. Vinu za skandál vzal na sebe a odstoupil.

Martin Winterkorn už vyčerpal svůj čas u Volkswagenu. O žádných podvodech s...

Martin Winterkorn už vyčerpal svůj čas u Volkswagenu. O žádných podvodech s emisemi prý nevěděl (24. září 2015).

Celá kauza bude stát německý koncern, který bojuje o pozici největšího výrobce aut světa, pokutu. Zda to nějak výrazně poškodí jeho renomé je otázka. Nikdo zatím celý problém detailně nevysvětlil a zdá se, že ho většina lidí ani moc nechápe. Američané se totiž rozhodli pronásledovat automobilku za to, že auta v reálném provozu vypouštějí víc emisí než při laboratorním měření. To je ovšem známá věc daná nereálností platných předpisů, které ovšem auta plní.

K vyšetřování se připojují i další státy světa. Proklamují, že chtějí zjistit, jaký je reálný dopad automobilismu na životní prostředí.

Ostatní výrobce aut to musí děsit ještě víc, protože podobně jako Volkswagen postupovali také. Je tak jen otázkou času, kdy se kauza rozšíří i na další automobilky.

Zpátky na koně určitě neusedneme, experti se ale shodují, že alespoň k legislativní změně bude muset dojít. Celou kauzu sledujte ve speciální příloze iDNES.cz





Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.