Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Prababička všech octavií

aktualizováno 
Žádné airbagy, ABS nebo posilovač řízení. Ve stařičké octavii byste nenašli ani pátý rychlostní stupeň. Tahle korpulentní dáma si dokázala na Rally Monte Carlo poradit třeba i s italskými šviháky.

Prababička Octavia | foto: spulda23.rajce.idnes.cz

Každý týden pro vás vybíráme fotku týdne z galerií s automobilovou tématikou mezi fotoalby na Rajče.net.

Octavia datuje svůj vznik do roku 1959, kdy došlo k modernizaci modelu Spartak (Škoda 440). Přední nápravu odpružily vinuté pružiny a karoserii obohatily nové moderní prvky. Vpředu uložený řadový čtyřválec o objemu 1089 cm 3 s výkonem kolem 30 kW poháněl zadní kola.

Podle jednoho z pamětníků byla octavia tak zpřevodovaná, že: " Za Prahou jsem tam dal čtyřku a sundal jsem jí až na Moravě."  Jde samozřejmě o nadsázku, ale pokud jste jeli po hlavní silnici, stačil vám nejvyšší stupeň na většinu cesty. Octavia se uměla podle údajů výrobce rozjet až na 115 km/h.

V šedesátých let 20.století se vozy zúčastnily automobilových soutěží jako jsou Rallye Tisíce jezer nebo Rally Monte Carlo, kde dokázaly porazit všechny vozy Alfa Romeo. Úspěch zaznamenala česká dáma i v Monaku.

V roce 1964 nahradil octavii v nabídce Škody zcela nový model 1000MB.

Autofotka týdne pochází od uživatele Spulda23.  Celou fotogalerii s názvem Bílá si můžete prohlédnout ZDE .

Hledejte fotky

Zapojte se i vy a posílejte své tipy na fotky s automobilovou tématikou v albech na Rajče.net. Pište na adresu auto@idnes.cz, jako předmět uveďte heslo "fotka týdne".

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.