Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne z Rally Monte Carlo: opisovat se nevyplácí, taktika triumfuje

aktualizováno 
Rekordních 14 milionů diváků vidělo v televizi jubilejní ročník oblíbené rally. Továrnímu týmu Škoda Motorsport ale letošní závod nepřál. Špatné obutí a zákulisní boj přinesl Janu Kopeckému až osmé místo.

Rally Monte Carlo | foto: pepafotorally.rajce.net

Každý týden pro vás vybíráme zajímavou autofotku od našich čtenářů nebo z galerií s automobilovou tématikou mezi fotoalby na Rajče.net.

Škodovka sice týden před začátkem soutěže poctivě trénovala na sněhu (přečtete si Dveřmi napřed na ledu s 285koňovou fabií), ale vánice a špatné obutí všechna očekávání zmrazila. Vánice se rozpoutala druhý den závodu, pozdě odpoledně. Do té doby vozy Škoda Fabia S2000 v čele s posádkou Hänninen – Markkula kralovaly startovnímu poli. "Na předposlední rychlostní test odstartovaly škodovky na pneu ´intermedia´ podle prozatím největšího soupeře Petera Solberga na voze Peugeot, přestože vysoko v horách již silně sněžilo," popisuje autor autofotky týdne Josef Petrů ze Zlína.

Během půl hodiny byla na trati testu deseticentimetrová vrstva sněhu a tím ztratila Škoda naději na úspěch. Ostatní posádky týmu Peugeot totiž zvolily správně zimní pneu a rázem byly v čele pořadí vozy Peugeot. Škodovky se proklouzaly do cíle s velkým zpožděním, Jan Kopecký ztratil téměř osm minut a několikrát málem havaroval. Závod tím byl rozhodnut, i když další den soutěž pokračovala na suchém asfaltu za slunného počasí.

"Desítky českých fanoušků, kteří chtěli být u historického vítězství Škody v tomto legendárním závodě, odjížděly zklamány. Tisíce fanoušků u internetu hledalo v diskusích viníka. Panuje přesvědčení, že Peugeot obětoval svého jezdce Petera Solberga, aby zmátl servis Škody a navedl ho k nevhodné volbě obutí," líčí Josef Petrů.

Rally Monte Carlo

Peter Solberg totiž po odjetí všech rychlostních zkoušek odstoupil ze závodu několik kilometrů před cílem kvůli závadě. Stalo se tak cestou do závěrečného servisu v Monaku. "Navíc tým Peugeot v závěru závodu použil taktiku hodnou Formule 1. Třetí v pořadí Stéphane Sarrazin si nechal v poslední časové kontrole udělit penalizaci za předčasný příjezd, aby se na třetí pozici posunul jeho týmový kolega Guy Wilks, který potřebuje cenné body do hodnocení pořadí seriálu IRC," dodává Petrů.

Tým Peugeot uštědřil Škodě lekci taktiky, na kterou nestačily ani výborně připravené vozy, ani výkony závodníků. Pro Škodu zůstalo útěchou alespoň druhé místo Belgičana Loixe, který zachránil čest značky.

Autofotka týdne pochází od uživatele pepafotorally. Celou fotogalerii s názvem Rally Monte Carlo si můžete prohlédnout zde.





Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.