Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Škodovka se chystá na poslední cestu

aktualizováno 
Podle zákona o odpadech se autovraky řadí do kategorie nebezpečných odpadů. Své miláčky ale nemusíte odkládat do lesa, ekologická likvidace vozů je totiž v Česku zadarmo.

Smutný odchod | foto: doban.rajce.net

Každý týden pro vás vybíráme fotku týdne z galerií s automobilovou tématikou mezi fotoalby na Rajče.net.

Pokud se rozhodnete zbavit starého auta a necháte ho třeba na příjezdové cestě u lesa, čeká vás pokuta.

Jak se zbavit auta

* Zjistěte si, zda výrobce neprovádí zpětný odběr ojetin své značky.

* Nalezněte si nejbližšího likvidátora autovraku. Jejich přehled je na webových stránkách ministerstva životního prostředí.

* Připravte si občanský průkaz, doklady k vozidlu (velký technický průkaz). V případě, že likvidujete cizí vůz, je nutné mít plnou moc či například zápis o dědickém řízení.

* Autovrak můžete odevzdat jen osobě/firmě, která je k tomu oprávněná.

Přitom stačí, abyste chvíli pátrali po okolí a auta se můžete zbavit zdarma. Stačí najít autovrakoviště, kde vám nepojízdný vůz odvezou a ekologicky zpracují.

Ne každý majitel vrakoviště vám ale vyjde vstříc. V ČR totiž na ekologickou likvidaci stát téměř nepřispívá a zkrátka se drží i a automobilky. A provozovatelé vrakovišť poplatky vybírat nesmějí. Více o tématu čtěte ZDE.

Pokud je váš vůz nekompletní, možná ale budete muset vrakovišti přece jen zaplatit. Zákon říká, že za předpokladu, že je automobil kompletní musí ho vrakoviště přijmout bez poplatku.

Když cokoliv chybí, společnost se řídí "ceníkem nekompletnosti" a majiteli auta přece jen něco naúčtuje. Jeden ze zpracovatelů autovraků Metalšrot Tlumačov například za auto bez motoru vybírá 550 korun, za chybějící dveře padesátikorunu.

Ekologickou likvidaci mohou provádět pouze firmy, které mají k provozu zařízení na sběr autovraků patřičnou licenci. Jejich seznam najdete přímo na stránkách Ministerstva životního prostředí.

Autofotka týdne pochází od uživatele doban. Celou fotogalerii s názvem EKO likvidace si můžete prohlédnout ZDE.

Hledejte fotky

Zapojte se i vy a posílejte své tipy na fotky s automobilovou tématikou v albech na Rajče.net. Pište na adresu auto@idnes.cz, jako předmět uveďte heslo "fotka týdne".

Autor:


Témata: Hesla


Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.