náhledy
Tatra 87 je jedno z nejslavnějších českých aut. Aerodynamický vůz se vzduchem chlazeným motorem vzadu a celokovovou samonosnou karoserií ve své době ohromoval revoluční konstrukcí. Nádherný kousek je teď na prodej v Americe.
Autor: Bonhams
Tatra 87 ohromovala na silnicích svým moderním kabátem. Aerodynamický design s typickou ploutví na zádech jí nadělil Erich Überlacker.
Autor: Bonhams
Tatra 87 byla nástupkyní Tatry 77, prvního sériově vyráběného aerodynamického vozu.
Autor: Bonhams
Tatru 87 kdysi dokonce Američané vyhlásili Veteránem roku.
Autor: Bonhams
Za pozornost stojí také vzduchem chlazený motor.
Autor: Bonhams
Tatru 87 pohání vzduchem chlazený třílitrový vidlicový osmiválec s rozvodem OHC, umístěný za zadní nápravou, dával 55 kW (75 k) při 3 500 ot./min. Čtyřstupňová převodovka přenáší sílu na zadní kola.
Autor: Bonhams
Krásná tatrovka bývá k vidění na srazech, jedna je také ozdobou tatrováckého muzea v Kopřivnici.
Autor: Bonhams
Tatra vyráběla tento model v letech 1937 až 1950. Po druhé světové válce převážně pro potřeby státních orgánů.
Autor: Bonhams
Cena zrenovovaného auta je kolem tří až tří a půl milionu korun.
Autor: Bonhams
Konkurenční vozy této třídy používaly motory s téměř dvojnásobným objemem a spotřebou okolo 20 litrů paliva. Tatra 87 měla díky aerodynamickému tvaru spotřebu jen 12,5 litru na 100 km.
Autor: Bonhams
Tatra T87
Autor: Bonhams
Celkem se vyrobilo přes tři tisíce "osmiček", jak se jim lidově říkalo. V roce 1940 vznikly také dva kabriolety se skládací plátěnou střechou.
Autor: Bonhams
Samonosná karoserie je dlouhá 4,7 m.
Autor: Bonhams
Podle expertů se zachovalo do 250 Tater 87.
Autor: Bonhams
Luxusní aerodynamická limuzína patří k nejobdivovanějším autům své doby. Kvality prokázala v letech 1947 až 1950, kdy se stříbrným exemplářem podnikli Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund cestu do Afriky a Jižní Ameriky.
Autor: Bonhams
Byla také výborným exportním artiklem. Vyvážela se do všech světadílů a na chuť jí přišel americký spisovatel John Steinbeck, egyptský král Faruk I., arcibiskup Josef Beran, ale také generál Erwin Rommel nebo vynálezce motoru s rotačním pístem Felix Wankel. Řídil ji Vítězslav Nezval, Eliška Junková, E. F. Burian, ale i prezidenti Zápotocký a Gottwald.
Autor: Bonhams
Tatra T87
Autor: Bonhams
Celokovová samonosná karoserie se sériovým číslem 79233 má krásnou tmavomodrou barvu.
Autor: Bonhams
Tatra T87
Autor: Bonhams
Aukční síň Bonhams nabídne jeden nádherně zrenovovaný kousek v aukci konané v New Yorku. Podle českých registračních značek je poznat, že auto dorazilo do Ameriky až po kariéře v Československu. V Americe je prý od roku 2000. Používaná byla za posledních 16 let velmi málo, udržovaná velmi pečlivě.
Autor: Bonhams
Maximální rychlostí 160 km/h se Tatra 87 zařadila mezi nejrychlejší vyráběné vozy své doby.
Autor: Bonhams
Tatra T87
Autor: Bonhams
Tatra T87
Autor: Bonhams
T87 má nezávisle zavěšena kola: vzadu jsou výkyvné polonápravy.
Autor: Bonhams
Tatra T87
Autor: Bonhams
Bonhams čeká, že se vydraží až za tři miiony korun.
Autor: Bonhams
Tatra T87
Autor: Bonhams
Tatra T87
Autor: Bonhams
Tatra 87 ohromovala na meziválečných silnicích svým moderním kabátem.
Autor: Bonhams
V letech 1937 - 1950 vznikly asi tři tisíce kusů.
Autor: Bonhams
Tatra T87
Autor: Bonhams
Tatra T87
Autor: Bonhams
Tatra T87
Autor: Bonhams
Tatra T87
Autor: Bonhams
Tatra T87
Autor: Bonhams
Tatrám 87 se přezdívalo osmičky podle stylizovaného znaku 8 ("propagujícího" počet válců motoru) u emblému Tatry nad prostředním světlometem. Výroba pokračovala i po válce.
Autor: Bonhams
Tatra T87
Autor: Bonhams
Tatra T87
Autor: Bonhams
Tatra T87
Autor: Bonhams
Tatra T87
Autor: Bonhams
Vzhled se v průběhu let upravoval. Třeba poslední modely měly zcela zapuštěné světlomety v upravené přídi.
Autor: Bonhams
Kvůli motoru za zadní nápravou a relativně lehkému předku, to vše ještě umocněno profilem vozu vytvářejícím určitý vztlak, se mohla nadzvednout příď a přední kola tak ztratila kontakt s vozovkou. A když přišla zatáčka, bylo neštěstí hotovo. Za války, kdy tyto vozy používali Němci jako štábní, se to prý stalo osudným řadě důstojníků a Němci snad měli Tatru 87 nazývat tajnou českou zbraní.
Autor: Bonhams