Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Unikátní kamion od nejbláznivějšího designéra

aktualizováno 
Enfant terrible, blázen, snílek, génius, to všechno je Colani. Pošvýcarštěný Němec milující Čínu je neopakovatelný originál. Jeho katalogy jsou plné vnadných krásek, zakulatit chce všechno, a také umí udělat tahač, za který by se nemuseli stydět ani ve Star Treku.

Speciální tahač navržený známým designérem Lugim Colanim | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Jeho recept na úspěch je jednoduchý: devadesát procent příroda a deset procent Colani. Prostořeký, hrubý a talentovaný absolvent Sorbonny dává tvar snad všem věcem, které vidíme kolem sebe. A také si mimořádně váží Čechů. Přečtěte si Designér Colani: Češi, mějte kuráž! Jste nejkulturnější v Evropě

Fotogalerie

Pojmem jsou Colaniho aerodynamické tahače. Jedny děsí, druhé ohromí, jsou nepřehlédnutelné.

První futuristický kamion představil Luigi Colani na frankfurtském autosalonu v roce 1977. Od té doby jich vytvořil několik málo kusů na podvozcích tradičních tahačů velkých výrobců.

Colaniho tahače brázdí Evropu po různých zajímavých akcích hlavně jako poutače pozornosti. Ve fotogalerii jsou snímky toho nejnovějšího, který se objevil na přehlídce ekologických vozidel Michelin Bibendum, konané letos v Berlíně.

Colaniho tahače často vozily na čumáku třícípou hvězdu Mercedesu. Kromě tahačů převléká švýcarský excentrik také návěsy, takže pak celá souprava tvoří harmonický dokonale aerodynamický celek. Bionické tvary dokonale proplouvající vzduchem zajišťují nižší spotřebu. Podle měření prý jezdí Colaniho trucky až o třicet procent úsporněji.

První Colaniho kamion

První kamion podle svých představ odhalil Colani na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1977.





Nejčtenější

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Distinguished Gentleman's Ride - spanilá jízda motorek Prahou
OBRAZEM: Frajeři s kníry profrčeli Prahou

V neděli si přesně v poledne přes 92 tisíc elegantně oblečených motorkářů v 95 zemích nalepilo symbolický knírek na světlomet svého klasického „oldschool“...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.