Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Unikátní kamion od nejbláznivějšího designéra

aktualizováno 
Enfant terrible, blázen, snílek, génius, to všechno je Colani. Pošvýcarštěný Němec milující Čínu je neopakovatelný originál. Jeho katalogy jsou plné vnadných krásek, zakulatit chce všechno, a také umí udělat tahač, za který by se nemuseli stydět ani ve Star Treku.

Speciální tahač navržený známým designérem Lugim Colanim | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Jeho recept na úspěch je jednoduchý: devadesát procent příroda a deset procent Colani. Prostořeký, hrubý a talentovaný absolvent Sorbonny dává tvar snad všem věcem, které vidíme kolem sebe. A také si mimořádně váží Čechů. Přečtěte si Designér Colani: Češi, mějte kuráž! Jste nejkulturnější v Evropě

Fotogalerie

Pojmem jsou Colaniho aerodynamické tahače. Jedny děsí, druhé ohromí, jsou nepřehlédnutelné.

První futuristický kamion představil Luigi Colani na frankfurtském autosalonu v roce 1977. Od té doby jich vytvořil několik málo kusů na podvozcích tradičních tahačů velkých výrobců.

Colaniho tahače brázdí Evropu po různých zajímavých akcích hlavně jako poutače pozornosti. Ve fotogalerii jsou snímky toho nejnovějšího, který se objevil na přehlídce ekologických vozidel Michelin Bibendum, konané letos v Berlíně.

Colaniho tahače často vozily na čumáku třícípou hvězdu Mercedesu. Kromě tahačů převléká švýcarský excentrik také návěsy, takže pak celá souprava tvoří harmonický dokonale aerodynamický celek. Bionické tvary dokonale proplouvající vzduchem zajišťují nižší spotřebu. Podle měření prý jezdí Colaniho trucky až o třicet procent úsporněji.

První Colaniho kamion

První kamion podle svých představ odhalil Colani na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1977.





Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.