Každý týden pro vás vybíráme fotku týdne od našich čtenářů nebo z galerií s automobilovou tématikou mezi fotoalby na Rajče.net.
Když svačíte v autě (nemá se to!), míváte řízky od maminky nebo bagetu od benzinky. Když přepadne hlad rollsaře a restaurace z Michelinova průvodce není po ruce, stačí otevřít kufr.
Aby bohatí milionáři netrpěli hlady a mohli si dopřát večeři v trávě, nabízí britská automobilka jako doplněk originální piknikovou truhlu.
Nechybí v ní nic pro čtyři cestující majestátního kabrioletu a nepřekáží v kabině. Jen ubere místo v pečlivě čalouněném kufru.
"Tento piknikový box vyvíjeli naši vývojáři a designéři několik měsíců," popisuje Frank Tiemann, který automobilku zastupuje v Evropě. "Není to tak jednoduché, jak se zdá." Museli ho navrhnout tak, aby dobře pasoval do kufru Phantomu Drophead Coupé.
Vymýšlení jedinečné výbavy začalo v Goodwoodu začátkem roku 2009. Jako první byl na řadě průzkum trhu a vzpomínání na předválečné pikniky v anglických parcích. Pak se malovalo. Stejně jako na ostatní prvky moderního auta i na vývoj "truhly" používali vývojáři počítače a vyráběli prototypy. Celý vývoj zabral šest měsíců a trvalo to asi 1 500 hodin než konstruktéři a designéři dospěli k finální podobě. Poprvé byl tenhle kus nábytku do auta k vidění na letošní dubnové přehlídce veteránu Concorso d´Eleganza Villa d´Este.
"To, že se automobilová společnost pustila do takového projektu, je pro mě nesmírně vzrušující," říká o práci na piknikové soupravě Alex Innes, designér Rolls-Royce Motor Cars. "Pro designéra aut je to opravdu hodně zvláštní sednout si ke stolu a začít pracovat na něčem takovém. Ale ukazuje to, že naše značka skutečně žije a je unikátní."
Na výrobu používají řemeslníci teakové dřevo, vybranou kůži, leštěný hliník a ocel. Příbor drží na svém místě magnety. Stejně jako u auta má zákazník i tady možnost zvolit si konečné provedení, včetně použitých materiálů.
Pokud se chystáte na pařížský autosalon, nečekejte, že zde potkáte nějakého milionáře, který by si chtěl koupit nový model rollse nebo příslušenství k němu. Frank Tiemann, říká, že boháči na autosalony chodí, ale ne s obyčejnými lidmi.
Buď jdou "na nákup" první dny autosalonu, které jsou vyhrazené tisku a odborné veřejnosti, nebo si rollse vyberou na některém z večírků, které probíhají mezi vystavenými auty.
Kdo není milionář a míří na pařížský autosalon, měl by se na stánku Rolls-Royce určitě zastavit, druhou šanci vidět krabici na milionářský oběd už asi nedostane. Kdo se do Paříže nechystá, dozví se všechno důležité z autosalonu ve speciální příloze iDNES.cz
Hledejte fotkyZapojte se i vy a posílejte své tipy na fotky s automobilovou tématikou v albech na Rajče.net. Pište na adresu auto@idnes.cz, jako předmět uveďte heslo "fotka týdne". |