Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka z cesty časem: Kanadský dealer BMW neprodává 23 let

aktualizováno 
Na první pohled je vše, jak má být. Nebo mělo být před 20 lety. Zakonzervované vozy BMW čekají na své zákazníky, v tiskárně čeká papír na nové faktury, uklizečka umývá každý týden okna. Zákazníka ani prodejce tady ale nikdo neviděl od roku 1988.

Auta jsou v naprosto perfektním stavu. | foto: endrasbmw.com

Právě v tom roce ukončil dealer BMW prodej ve městě Oakville na břehu jezera Ontario poblíž Toronta. Firmě Citation Motors byla z neznámých důvodů pozastavena licence, majitel ale nechal celý areál téměř nedotčený až do současnosti. Podle očitých svědků tak celá budova vypadá jako "stoprocentně zamrzlá v čase".

Opuštěný showroom

Zůstalo tu téměř vše: nábytek, vybavení i zachovalý design 80. let. V kopírce uvízl dokument z roku 1989, na stole leží noviny datované v roce 1994. A v showroomu se stále pyšně předvádí několik vozů, například BMW řady 5 (generace E28) nebo 635csi. Posledně jmenovaný by měl mít na tachometru jen 68 ujetých kilometrů. Obě BMW dnes začínají být žádaným zbožím mezi sběrateli.

Kanadští nadšenci BMW, kteří salon objevili, se snažili získat víc informací a dokonce mluvili s mužem, který jako jeden z mála viděl vnitřní prostory autosalonu. Tvrdí, že viděl i další dvě BMW 635csi, ale také reprezentativní model 733i z let 1984–77 a modrou "trojku" (E21) nebo dnes už veteránskou raritní 2002. Další vozy z 80. let mají být ukryté ve sklepních prostorech. A černé BMW 535, zaparkované vedle bývalého vchodu do servisu, má mít na tachometru  735 503 km.

Místní obyvatelé si šeptají, že jednou nebo dvakrát měsíčně navštíví areál záhadná postava, která přijede ve starém BMW pětkové řady (E28) a uvnitř stráví několik minut. Kolují i historky, že před pěti lety majitel autosalonu zvažoval prodej bílého vozu ze šestkové série za 75 000 dolarů. Autosalon by měla navštěvovat i uklizečka, která několikrát měsíčně opráší skla na autech.

Za 23 let se tady téměř nic nezměnilo.

Za 23 let se tady téměř nic nezměnilo.

Co všechno ukrývá budova nikdo přesně neví. A majitel nechce říct ani slovo.

Co všechno ukrývá budova nikdo přesně neví. A majitel nechce říct ani slovo.

Je mi to jedno

Zamrzlý dealer pochopitelně znamenal pro fanoušky BMW obrovskou senzaci a zpráva o něm oblétla za jediný den celý svět. Nakonec se podařilo zjistit, že firma v roce 1988 přesídlila do Toronta pod názvem Downtown BMW, ale ukončila činnost v roce 2002.

Vypátrat majitele se tak nakonec přece jen povedlo. Odhadem může být podnikateli německého původu dnes kolem sedmdesáti let, jezdí ve světle modrém BMW 733i a na jakékoliv otázky odmítá odpovídat. Zvědavcům řekl jen dvě pouhé věty: "Musíte být blázni do aut, abyste si užili to, že vlastníte něco takového. Ať si každý říká co chce, je mi to jedno."

Hledejte fotky

Zapojte se i vy a posílejte své tipy na fotky s automobilovou tématikou. Pište na adresu auto@idnes.cz, jako předmět uveďte heslo "fotka týdne".



Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Mazda CX-5 2.2 D 2015 · 4x4,CZ
Mazda CX-5 2.2 D 2015 · 4x4,CZ

r.v. 2015, naj. 78 400 km, diesel
600 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.