Diskuze
Autokomunismus po italsku: Máte koně navíc? Tak plaťte!
Děkujeme za pochopení.
Brus
Nechápu autora
Naprosto nechápu autora článku. Co se mu zdá na zdaňování "silných" aut tak komunistického??? Podle mě je to krok správným směrem - jak z hlediska ekologie, tak z hlediska ušetření strategických surovin. Opravdu tak nutně potřebujeme silná auta???
Ondra
Re: Nechápu autora
neberte to osobně, ale váš pohled na věc mi přijde trochu moc socialistický (komunistický?), přeci je každého věc, jak silné auto/jak velký byt/dům/televizi si pořídí, státu zaplatí víc na dani z příjmů, sociální a zdravotní (protože na dražší věc musí nejdřív vydělat), dph, a to samé při provozu (spotřební daň a dph z benzínu, daň z nemovitosti, dph z elektřiny, plynu apod...).
Tento přístup není o ekologii, ale o naplnení prázdné státní kasy. Pokud by šlo opravdu o ekologii, řešili by to jinak - viz ostatní příspěvky.
Dr. Fe1
Re: Re: Nechápu autora
Svoboda jednoho končí tam kde začíná svoboda druhýho, ty "komunisto". Takže jestliže se někdo chce po městě prohánět s tankem nebo třeba s SUV, což je podobně nesmyslné, tak je potřeba to zakázat nebo alespoň pořádně "vosolit", když takhle nesmyslně obtěžuje ostatní obyvatele. Připouštím ale že návrh Italů je blbě koncipován, měli by se takto chovat pouze vůči SUV a podobným "tankům", zdaňovat sportovní vozy není důvod.
LK
Re: Re: Re: Nechápu autora
Osobně mi SUV lezou taktéž krkem, avšak přiznám se, že mě osobně podstatně víc obtěžují prasata v Passatech a Oktávkách TDI, popř. staré smrduté Š120. Ono jednoznačně určit, co je obtěžování a co už ne, dost dobře nejde. A předpokládám, že se shodneme, že italský návrh neřeší životní prostředí, ale jde o způsob, jak naplnit kasu od bohatších a zároveň udělat obrovskou radost závistivým sockám.
Já
Re: Re: Re: Nechápu autora
Čím nesmyslně obtěžuji ostatní obyvatele že jezdím ve velkém autě? To by mne fakt zajímalo. Mám za sebou čelní náraz v Peugeotu 205, kdy to do nás jeden ožrala napálil a zabránit tomu nešlo. Fakt ošklivý zážitek. Od té doby jsem se zařekl, že do malého auta už nesednu. Že jezdím ve velkém autě je jenom a jenom moje věc. Platím 12 tisíc povinné ručení, auto papá 14-15 litrů, takže do státní kasy odvádím na spotřební dani a DPH daleko víc peněz než 1,9 tdi, auto splňuje normu euro2 tak kde je problém? Co tak strašně vadí, že někdo jezdí po městě velikým autem? Že by závist...
Honza
Re: Re: Re: Re: Nechápu autora
Mám podobný zážitek i názor. Velké auto používám kvůli bezpečnosti a platím za něj do státní kasy opravdu dost. Co je ale opravdu obtěžující a škodlivé pro ekoligii, jsou staré smrduté popelnice, kterých je na silnicích více než dost. Jenže ty vlastní povětšinou chudáci, které prostě nejde "osolit".
LK
Re: Re: Re: Re: Nechápu autora
U mně to není závist
(V8, auto mi žere ve městě ještě o tři víc a za nějaký rádoby teréňák bych ho nevyměnil ani náhodou). SUV mi vadí ze dvou důvodů:
1. Obludně velké auto, přes které není pořádně vidět situace na vozovce, jedu-li přímo za ním (zvlášť když se majitel za své auto stydí a zatmaví si okénka, aby ho aspoň nikdo neviděl).
2. Vzhledem k výšce SUV nad vozovkou při následné kolizi dochází k problémům, protože deformační zóny většiny aut nejsou stavěny na to, že potkají SUV.
Jak je tomu u ostatních netuším (mimochodem také už jsem si vyslechl, že s pětimetrovým autem nemám ve městě co dělat).
svondr
Re: Re: Re: Re: Nechápu autora
ale vždyť Vám nikdo nezakazuje jezdit ve velkém autě...
Honza
Re: Re: Re: Re: Nechápu autora
Mám podobný zážitek i názor. Velké auto používám kvůli bezpečnosti a platím za něj do státní kasy opravdu dost. Co je ale opravdu obtěžující a škodlivé pro ekoligii, jsou staré smrduté popelnice, kterých je na silnicích více než dost. Jenže ty vlastní povětšinou chudáci, které prostě nejde "osolit".
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...