Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Většina lidí netuší, co s autolékárnou a jak se chovat při nehodě

Ani sebelépe vybavená autolékárnička nezajistí správnou první pomoc. Z evropského průzkumu ze čtrnácti zemí světa vyplývá, že lidé zmatkaří nebo se neumí při nehodě správně zachovat: volají nejprve rodinám, vystavují se nebezpečí a neumí zastavit smrtící krvácení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LG

Nevím co je na tom překvapivého.

Nemůžete po lidech chtít, aby se zachovali dokonale správně ve velmi vypjaté situaci, do které se v životě nedostali. Přitom celý záchranářský systém je schválně nastaven tak, aby takovou situaci běžný laik pokud možno řešit nikdy nemusel (to je v pořádku).

V podobných situacích obstojí v zásadě jen ten, pro koho je to denní chleba. Ostatní mužou být stokrát vyškoleni nanečisto, ale to s reálnou situací nemá mnoho společného a připravit se na to dá jen velmi obtížně.

Nakonec statistika samotných záchranářů hovoří za vše. V případech, kdy je bezprostředně ohrožen lidský život v době kratší než je dojezdový čas odborníka, je laická první pomoc účinná pouze asi v 5 % případů. V 95 % případů je poskytnuta tak, že život stejně nezachrání. Převedeno na reálná čísla je to u dopravních nehod sotva 10 případů ročně.

Ano, není to nula, ale je asi třeba laické první pomoci dát přiměřenou váhu a nepsat takovéhle takřka poplašné, ale hlavně senzacechtivé články.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...