Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Automat nebo manuál?

Uvažujete o koupi vozu s automatickou převodovkou? Nebo snad vlastníte takový vůz? Následující řádky jsou určeny právě vám.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Lakóš

26. 8. 2005 19:49
AUTOMAT
Zdá se mi, že i automaty se vyvíjejí-možnost plynulé změny převodu, různé automatické spojky a možnost sekvenčního řazení,myslím že i elektronická ochrana před nesprávným zařazením a tím odrovnáním převodovky... ford např u jedné ze svých automat. převodovek slibuje snížení spotřeby... 
Jezdím  po česku scénicem r.výroby 2005 1,6 benzín 116k s automatem. Umožňuje v průběhu jízdy přechod k manuálnímu- sekvenčnímu řazení- bohužel jen 4 kvalty- ale přesto jsem spokojen- není to žádná kdovíjak sportovní jízda, ale zrychlení je podobné jako se scénikem 1,9 dTI v manuálu. V hodně členitém terénu na okreskách přepínám na sekvenční manuál,protože automat někdy zařadí neúčelně. Jinak jedu na automat- je to pohoda- poslouchám muziku nebo kecám s ostatníma v autě. Plynulá jízda bez šklubání/při výjezdu z křižovatky sleduju, jak ostatní auta zřetelně ztrácejí tempo při řazení/, předjíždění bez problémů- po větším sešlápnutí plynu auto samo podřad
0 0
možnosti

Koumak

8. 2. 2005 23:41
automat
Jezdim s automatem nekolik let...clovek se s automatem musi naucit jezdit(podrazovat plynem atd)......uz se mi jednou podarilo dat R,kdyz jsem jel po meste,vyradílo to(neco jako N,ale nereagovalo to na zarazeni D),musel jsem zastavit dat P,nastarotvat a pak uz to bylo v poho(uz jsem to nikdy nezkousel :-))........na jizdu v zime je to idealni,do kopce(zarazena 1 nebo 2) nepodkluzuje(vyjedu vse)...pri smyku sundam nohu z plynu auto si s tim poradi(vlastni zkusenost)...automaticka prevodovka je nejmene poruchova cast na autech(zkusenost ze zahranici)
0 0
možnosti

davexx

2. 2. 2005 17:09
hmm
Automat je fajn u velkých aut, člověk si nemusí hrát se spojkou a přesto to jede v klidu a pohodě. Velké fáro na letní dovolenou s automatem, to je fajn. Na druhou stranu nedovedu si představit, že bych měl automat v tomhle počasí a v tomhle sněhu, bojím se, že bych na cestě vypadal úplně stejně jako američané při záběrech z jejich kalamit, kdy auta na rovné cestě vyskakují do příkopů jenom proto, že automat navhodně zařadil a tím dostal hnaná kola do prokluzu. V zimě raději starý dobrý manuál.
0 0
možnosti

Marcela

3. 2. 2005 22:18
Re: hmm
Jak kdo , já raději zůstanu i v zimě u svého automatu  ( ostatně má více režimů 4x4 , takže na sněhu nevyskakuje  - tedy alespoň zatím
0 0
možnosti

GVDT

29. 1. 2005 6:13
Raketa
Mimo ineho som jazdil na (pre rypalov hned uvediem ze pozicanych) Grand Cherokee, Chrysler Saratoga, Volvo, posledne Honda Legend... A musim povedat ze automat je PRE MNA OSOBNE priam nadpozemsky genialna vec aj ked zaroven uznavam ze jazda na manuale v trebars Skode 120 je nenapodobnitelne intenzivny zazitok (sice trochu v inom smere...). Ano, trochu vyssia spotreba, u starej sunky aj pripadne poruchy ale ak by som mal podla tychto kriterii analogicky vyradovat dopravne prostriedky vzdy by som z nieakeho dovodu skoncil na bicykli alebo s prepacenim za vyraz v MHD.
0 0
možnosti

Karel

9. 1. 2004 22:28
automat
Mám Subaru 1.8i s automatem již tři roky. Koupil jsem ho protože jsem chtěl Subaru, tj. 4x4. Automat proto, že s ním jezdí i žena, a nerad bych o auto přišel :-) Spotřebu mám 8,5 l/100km. Automat považuji za bezpečnostní prvek, mohu se totiž více věnovat dění na silnici, což mi několikrát pomohlo vyhnout se "notorickému spěchači", než se s ním střetnout. Žena jiné auto než s automatem již nechce řídit. Ona ví, že D pro ni znamená Dopředu,R pro ní znamená Zpátky a P pro ní znamená Parkování. Auto jsem v klidu na duši půjčil i mamince (55 let), která je řidičem pouze v sebeobraně. Při přesedání do služebního auta se prvních 100 km učím znovu řadit, a dalších 100 km mne řazení docela otravuje, když pomyslím kolikrát musím např. v Praze či Brně zařadit 1 a pak neutrál. :-( Jinak nejčastější argumentace kolegů v práci pro manuální řazení je "v autě bych se nudil". Ovšem proč řadit, když nemusím. Od čeho jsou tu stroje ?
0 0
možnosti

LAKOS

3. 1. 2004 11:49
trochu věcně
Auto používám k  přepravě za zábavou a do práce, ne pro zábavu a prezentaci jekéhosi image.Umím zase něco jiného, než machrovat s autem. Co říkáte, experti:
Bude automat dobrý i na kluzké silnici nebo v hlubokém sněhu?
Znáte někdo automatickou převodovku Proactive od Renaultu?
Uveze se i Renault Scénik 1,6 benzín,115koní s automatem?
Co říkáte na novější diesely v kombinaci s automatem?
0 0
možnosti

pavlucha

11. 11. 2003 8:43
nevýhody automatu
Automatická převodovka, i když na ní nedám dopustit, má také svoje nevýhody. Ve spojení s měničem nelze auto roztáhnout při poruše motoru, nelze vyřazovat z táhlých klesání na neutrál, obtížný odtah nepojízdného vozidla (malou rychlostí a ne navelké vzdálenosti). Další nevýhodou jsou velmi náročné a složité opravy - pouze v odbornýh dílnách, pro kutily praktiky nemožné. Rozměry převodovky jsou v porovnání s manuální nesrovnatelně větší, což způsobuje náročnější montáž a demontáž z vozidla. Náročné je rovněž jejich utěsnění speciálními simeringy (většina převodovek teče), mnohem větší spotřeba oleje při výměně (Dexron) většinou mezi 5 - 7 lt proti cca 1 lt v manuálu. Při výměně oleje je nutné měnit i olejový filtr a současně i gumové těsnění olejové vany. Úzkostlivě je třeba dbát na čistotu oleje. Olej z převodovky při provozu podléhá chlazení, většinou v samostatné komoře vodního chladiče. Jinak pokud je v pořádku je radost s takovým vozem jet (M-B 280 SEL)
0 0
možnosti

Vykořisťovatel

23. 10. 2003 9:35
automat
Toyota Supra-3,5l-automat. O takové sportovní jízdě se většině z vás asi ani nezdá. 0-100 za cca 4 vteřiny. 160-200 mnohem rychleji než si toho všimnul ten idiot ve Felicii, co se na mě lepil. Do zatáček na cestě Olomouc - Potštát - Odry v klidu hrubě přes 120 a to auto se ani nehlo. Ve městě 40, bez střechy a absolutní relaxace. NEDÁM NA AUTOMAT DOPUSTIT
0 0
možnosti

Petr

23. 10. 2003 7:53
manuál
Není nad manuál
0 0
možnosti

2Mac7

23. 10. 2003 14:35
Re:
Jezdím s automatem a dnes ho mám v servisu ( příprava na zimu) , a protože jsem měla dost ježdění po Praze , vzala jsem si firemní felicii - manuál. Neměnila bych ani náhodou, zlatý automat, není nad něj.
0 0
možnosti

ondra

1. 10. 2003 20:35
cena a rozsirenost
mam jen mensi poznamku, a to ze automat (bohuzel) nelze namontovat na kazdy auto (motor) a ze je to stale priplatkova vybava, a to cenove nezanedbatelna...
sam mam manual, kdybych mel moznost, sel bych radsi do automatu (i kdyz s nim nemam zkusenosti), nejsem zadnej zavodnik  a pojem "sportovni jizda" mi moc nerika (neznamena to, ze jedu jako snek...), jde mi hlavne o pohodli z cestovani, a to myslim automat nabizi...
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!