VIDEO: Auto zaparkuje samo. Naučíte ho cestu, pak stačí držet tlačítko

  13:00aktualizováno  13:00
Automatické parkování není nic nového, ale stále se vyvíjí. Bosch teď ukázal systém, u kterého se auto naučí cestu k parkovacímu místu a zajede do něj zcela samo. Řidič tak třeba může vystoupit před domem a auto samo zajede do garáže nebo zaparkuje na vyhrazeném místě u kanceláře.

Automatické parkování se pořád zlepšuje. Třeba nové BMW 7 se umí samo zaparkovat do garáže, řidič může vystoupit před ní a auto do ní zajede (podívejte, jak to funguje zde).

Fotogalerie

Firma Bosch ukázala další evoluci takových systémů, která spočívá v tom, že auto lze naučit parkování na určitých místech a vůz pak vždy manévr zopakuje zcela automaticky. Řidič přitom ani nemusí být ve vozidle, může vystoupit a parkovací manévr ovládat na smartphonu. Tohle se hodí třeba nejen pro automatické parkování do garáže u domu, ale třeba i na vyhrazeném místě v práci a dalších obvyklých místech, Systém si v současnosti zapamatuje deset takových míst.

Při prvním parkování tak musí řidič „nahrát“ celý manévr a provést jej sám. Každé další parkování na stejném místě už ale vůz zvládne zcela samostatně. Ujet přitom smí sám bez řidiče za volantem i několik desítek metrů, takže nemusí jít o jen tak obyčejné manévry. Při automatickém parkování pak musí řidič držet buď patřičné tlačítko na palubní desce vozu nebo stačí mít v ruce smartphone a držet tlačítko v aplikaci. Tuto „pojistku“ mají auta pro to, aby si obsluha uvědomila, že auto bude manévrovat samo a sledovalo ho pro případ nepředvídatelné události. Pokud tlačítko nedrží stisknuté, auto se nepohybuje. Je to obdoba takzvaného „tlačítka mrtvého muže“ (v hantýrce železničářů se mu říká „živák“).

Auto umí z parkovacího místa i samo vyjet, samo si dovede určit, jakou poslední část manévru potřebuje k tomu, aby se dostalo ven. To se hodí při pravidelném parkování ve stísněných garážích, kde nezbývá moc místa na to, aby posádka vystoupila nebo nastoupila do vozu.

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

PRODLUŽUJEME: Soutěž o zimní pneu pokračuje, ve hře je sada gum navíc

Ilustrační snímek

Doba přezouvání do zimního obutí je v plném proudu. Od začátku listopadu platí povinnost mít na autě zimní pneumatiky v...

Nejhorší silnice je na Blanensku. Nákladní auta tam ničí asfalt i domy

Výmoly: Nejhorší díra republiky 2018

V hlasování řidičů o největší výtluky na silnicích v celém Česku je nejhorší komunikace v obci Lhota Rapotina na...

Jeskyně i tráva ve větru. Prohlédněte si nejkrásnější parkoviště světa

Cliniques Universitaires Saint Luc (Belgium)

Parkovali jste někdy v jeskyni, designovém parkovacím domě ozdobeném krajkou nebo tisíci plátky hliníku, který si hraje...

Najdete na iDNES.cz