Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Auto zaparkuje samo. Naučíte ho cestu, pak stačí držet tlačítko

  13:00aktualizováno  13:00
Automatické parkování není nic nového, ale stále se vyvíjí. Bosch teď ukázal systém, u kterého se auto naučí cestu k parkovacímu místu a zajede do něj zcela samo. Řidič tak třeba může vystoupit před domem a auto samo zajede do garáže nebo zaparkuje na vyhrazeném místě u kanceláře.

Automatické parkování se pořád zlepšuje. Třeba nové BMW 7 se umí samo zaparkovat do garáže, řidič může vystoupit před ní a auto do ní zajede (podívejte, jak to funguje zde).

Fotogalerie

Firma Bosch ukázala další evoluci takových systémů, která spočívá v tom, že auto lze naučit parkování na určitých místech a vůz pak vždy manévr zopakuje zcela automaticky. Řidič přitom ani nemusí být ve vozidle, může vystoupit a parkovací manévr ovládat na smartphonu. Tohle se hodí třeba nejen pro automatické parkování do garáže u domu, ale třeba i na vyhrazeném místě v práci a dalších obvyklých místech, Systém si v současnosti zapamatuje deset takových míst.

Při prvním parkování tak musí řidič „nahrát“ celý manévr a provést jej sám. Každé další parkování na stejném místě už ale vůz zvládne zcela samostatně. Ujet přitom smí sám bez řidiče za volantem i několik desítek metrů, takže nemusí jít o jen tak obyčejné manévry. Při automatickém parkování pak musí řidič držet buď patřičné tlačítko na palubní desce vozu nebo stačí mít v ruce smartphone a držet tlačítko v aplikaci. Tuto „pojistku“ mají auta pro to, aby si obsluha uvědomila, že auto bude manévrovat samo a sledovalo ho pro případ nepředvídatelné události. Pokud tlačítko nedrží stisknuté, auto se nepohybuje. Je to obdoba takzvaného „tlačítka mrtvého muže“ (v hantýrce železničářů se mu říká „živák“).

Auto umí z parkovacího místa i samo vyjet, samo si dovede určit, jakou poslední část manévru potřebuje k tomu, aby se dostalo ven. To se hodí při pravidelném parkování ve stísněných garážích, kde nezbývá moc místa na to, aby posádka vystoupila nebo nastoupila do vozu.



Témata: práce


Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.