Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Auto zaparkuje samo. Naučíte ho cestu, pak stačí držet tlačítko

  13:00aktualizováno  13:00
Automatické parkování není nic nového, ale stále se vyvíjí. Bosch teď ukázal systém, u kterého se auto naučí cestu k parkovacímu místu a zajede do něj zcela samo. Řidič tak třeba může vystoupit před domem a auto samo zajede do garáže nebo zaparkuje na vyhrazeném místě u kanceláře.

Automatické parkování se pořád zlepšuje. Třeba nové BMW 7 se umí samo zaparkovat do garáže, řidič může vystoupit před ní a auto do ní zajede (podívejte, jak to funguje zde).

Fotogalerie

Firma Bosch ukázala další evoluci takových systémů, která spočívá v tom, že auto lze naučit parkování na určitých místech a vůz pak vždy manévr zopakuje zcela automaticky. Řidič přitom ani nemusí být ve vozidle, může vystoupit a parkovací manévr ovládat na smartphonu. Tohle se hodí třeba nejen pro automatické parkování do garáže u domu, ale třeba i na vyhrazeném místě v práci a dalších obvyklých místech, Systém si v současnosti zapamatuje deset takových míst.

Při prvním parkování tak musí řidič „nahrát“ celý manévr a provést jej sám. Každé další parkování na stejném místě už ale vůz zvládne zcela samostatně. Ujet přitom smí sám bez řidiče za volantem i několik desítek metrů, takže nemusí jít o jen tak obyčejné manévry. Při automatickém parkování pak musí řidič držet buď patřičné tlačítko na palubní desce vozu nebo stačí mít v ruce smartphone a držet tlačítko v aplikaci. Tuto „pojistku“ mají auta pro to, aby si obsluha uvědomila, že auto bude manévrovat samo a sledovalo ho pro případ nepředvídatelné události. Pokud tlačítko nedrží stisknuté, auto se nepohybuje. Je to obdoba takzvaného „tlačítka mrtvého muže“ (v hantýrce železničářů se mu říká „živák“).

Auto umí z parkovacího místa i samo vyjet, samo si dovede určit, jakou poslední část manévru potřebuje k tomu, aby se dostalo ven. To se hodí při pravidelném parkování ve stísněných garážích, kde nezbývá moc místa na to, aby posádka vystoupila nebo nastoupila do vozu.



Témata: práce

Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Slovensko je ve hře o továrnu na výrobu elektromobilů

Čínský elektromobil Zhi Dou

Slovensko a další čtyři země střední či jihovýchodní Evropy jsou ve hře o investici čínského výrobce elektromobilů Zhi...

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.