Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobil před jarem žádá hlavně důkladnou očistu

  22:17aktualizováno  22:17
- Co s automobilem po zimě? Odpověď není pro každého motoristu stejná. Majitel mladšího vozu, užívaného jako běžný předmět denní potřeby, bude v jarních iniciativách bezpochyby chladnější než jeho kolega, pro něhož je auto koníčkem a významným majetkem současně. Obojí má svou logiku. První totiž nenechá vozidlo ve svých službách zestárnout natolik, aby ho musel penězi či prací dotovat víc, než je obvyklé v motoristicky vyspělém světě. Druhý se často svému údělu věnuje docela rád.
Kartáčová myčka

Kartáčová myčka neumyje auto stoprocentně. | foto: MAFA - Martin Pinkas

"Pokud současná moderní osobní auta - zhruba do tří, čtyř roků stáří - nezlobila v zimě, není velká péče s přicházejícím jarem nutná. Postačí přezout ze zimních na letní pneumatiky a umýt spodek vozu a hlavně brzdové systémy," prohlašuje plzeňský motoristický odborník a obchodník s novými i staršími vozy Petr Svoboda.
Běžný servis s výměnami a kontrolami olejů a dalších náležitostí není nutné podle jeho názoru urychlovat. "Jakmile začnou větší jarní deště a spláchnou silnice, tak postačí vyjet a voda propláchne vše potřebné, jako málokterá myčka," doplňuje Petr Svoboda.
Větší péče ale ani u zmíněných moderních a antikorozně i jinak výborně ochráněných automobilů neuškodí. Lze využít například autokosmetických služeb, kterých pro čištění a dokonce i obnovu interiérů a exteriérů vozů v nabídce specializovaných firem přibývá. Při spěchu či nechuti investovat od několika set do zhruba tří tisíc korun za kompletní a skutečně kvalitní profesionální ošetření, které někteří motoristé dopřávají svému autu jednou ročně, postačí návštěva myčky. Lépe než nejrozšířenější automatická kartáčová poslouží na jaře zařízení, v nichž personál pracuje ručně a s tlakovou vodou. Také očistu motoru je dobré svěřit odborníkům, kteří nejen odstraní nečistoty a aplikují konzervační prostředky bez rizik pro životní prostředí, ale také nevyplaví a neohrozí elektroinstalaci a další součásti.
V případě starších aut a při sázce na svépomoc je práce nepoměrně víc. Bývalý automobilový závodník a známý motoristický publicista Dalibor Janek napsal, že jarní péče se z osmdesáti procent shoduje s údržbou automobilu před zimou. To většině motoristů - kutilů hodně napoví: péči hlavně v podobě očisty a celkové kontroly zasluhuje celý vůz. A neuškodí, když si řidič sestaví písemný plán, ze kterého bude jednotlivé úkony odškrtávat. Pokud se týká pravidelného servisu v podobě seřízení motoru a výměn olejů, není ani v případě starších automobilů nutné zavedený interval před jarem urychlovat.
Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.