Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobilka chystá omezení výroby a propouštění lidí

  9:11aktualizováno  9:11
Mladá Boleslav - Ochlazení celosvětových obchodních aktivit, které analytici dávají do souvislostí s momentální teroristickou krizí, zasáhlo i největšího českého exportéra - automobilovou akciovou společnost Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Vedení firmy připravuje propouštění především některých nevýrobních zaměstnanců a zbrzdění tempa výroby na montážních pásech.

"Bylo by naivní se domnívat, že se nám krize vyhne, když největší světové automobilky budou propouštět tisíce lidí," řekl tiskový mluvčí odborové organizace Kovo v mladoboleslavské automobilce Jaromír Cvrček. Automobilka zaměstnává pětadvacet tisíc lidí. Z toho jedenáct tisíc pracuje v různých nevýrobních provozech. Jejich počet by se měl v příštím roce snížit asi o pět set padesát. Ve stavu dělnických profesí by změny nastat neměly.

K připravovanému propouštění tiskový mluvčí společnosti Škoda Auto Milan Smutný uvedl, že nepůjde o dramatické změny. Někteří zaměstnanci v nevýrobních profesích budou mít možnost přejít do výrobních provozů, další lidé odejdou do rekvalifikačních kurzů nebo předčasného důchodu. Nové pracovní příležitosti prý také brzy vzniknou při zvažovaném rozšiřování služeb v prodeji a servisu vozidel. Už pro letošní rok však představenstvo společnosti Škoda Auto připravuje snížení produkce o téměř čtyři tisíce vozů.

Proto se tento týden dvakrát mimořádně sešla podniková odborová rada a následně vyvolala jednání s vedením firmy. "Nedohodli se," zněla stručná informace ve včerejším podvečeru z tiskového odboru automobilky od Milana Smutného. Jednání dnes budou pravděpodobně pokračovat. Představitelé odborové organizace Kovo a vedení Škoda Auto se dohadují na podmínkách chystaného odstavení výroby v některých mladoboleslavských provozech.

Manažeři by nejraději poslali dělníky na dovolenou, odboráři trvají na tom, aby přerušení výroby bylo považováno za vynucenou překážku v práci. To je pro zaměstnance výhodnější stav. Manažeři firmy požadují zbrzdit letošní tempo výroby octavií o 1260 vozů a výroby fabií o 2550 vozů. Přitom pro rok 2001 plánovali zvýšení denní produkce na 1915 z loňských 1810 vozů. Omezení výroby by mělo proběhnout v říjnu a prosinci.

Práce by se měla zastavit na montážních linkách octavií i fabií a spolu s nimi ve svařovně a lisovně. Naopak bez přerušení bude pokračovat výroba převodovek a také v Kvasinách montáž typu Superb

Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

VIDEO: Co se děje v muzeu Porsche po zavíračce

LEGO Speed Champions Porsche

Když vyženou poslední návštěvníky a uklízečky vše důkladně vysmýčí, přikryje tma automobilové perly muzea v...

Na co si dát pozor při koupi ojetiny? Varováním je vycíděný motor i exekuce

Ilustrační snímek

Při koupi staršího auta si musíte dávat pozor nejen na jeho technický stav. Stále častějším problémem jsou vozy,...

Nedostatek umělého semiše pro auta. Výrobce nestíhá vyrábět alcantaru

Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus

Italská firma Alcantara, která vyrábí stejnojmennou syntetickou náhradu semiše, hlásí nedostatek výrobních kapacit, aby...

Najdete na iDNES.cz