Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobilka chystá omezení výroby a propouštění lidí

  9:11aktualizováno  9:11
Mladá Boleslav - Ochlazení celosvětových obchodních aktivit, které analytici dávají do souvislostí s momentální teroristickou krizí, zasáhlo i největšího českého exportéra - automobilovou akciovou společnost Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Vedení firmy připravuje propouštění především některých nevýrobních zaměstnanců a zbrzdění tempa výroby na montážních pásech.

"Bylo by naivní se domnívat, že se nám krize vyhne, když největší světové automobilky budou propouštět tisíce lidí," řekl tiskový mluvčí odborové organizace Kovo v mladoboleslavské automobilce Jaromír Cvrček. Automobilka zaměstnává pětadvacet tisíc lidí. Z toho jedenáct tisíc pracuje v různých nevýrobních provozech. Jejich počet by se měl v příštím roce snížit asi o pět set padesát. Ve stavu dělnických profesí by změny nastat neměly.

K připravovanému propouštění tiskový mluvčí společnosti Škoda Auto Milan Smutný uvedl, že nepůjde o dramatické změny. Někteří zaměstnanci v nevýrobních profesích budou mít možnost přejít do výrobních provozů, další lidé odejdou do rekvalifikačních kurzů nebo předčasného důchodu. Nové pracovní příležitosti prý také brzy vzniknou při zvažovaném rozšiřování služeb v prodeji a servisu vozidel. Už pro letošní rok však představenstvo společnosti Škoda Auto připravuje snížení produkce o téměř čtyři tisíce vozů.

Proto se tento týden dvakrát mimořádně sešla podniková odborová rada a následně vyvolala jednání s vedením firmy. "Nedohodli se," zněla stručná informace ve včerejším podvečeru z tiskového odboru automobilky od Milana Smutného. Jednání dnes budou pravděpodobně pokračovat. Představitelé odborové organizace Kovo a vedení Škoda Auto se dohadují na podmínkách chystaného odstavení výroby v některých mladoboleslavských provozech.

Manažeři by nejraději poslali dělníky na dovolenou, odboráři trvají na tom, aby přerušení výroby bylo považováno za vynucenou překážku v práci. To je pro zaměstnance výhodnější stav. Manažeři firmy požadují zbrzdit letošní tempo výroby octavií o 1260 vozů a výroby fabií o 2550 vozů. Přitom pro rok 2001 plánovali zvýšení denní produkce na 1915 z loňských 1810 vozů. Omezení výroby by mělo proběhnout v říjnu a prosinci.

Práce by se měla zastavit na montážních linkách octavií i fabií a spolu s nimi ve svařovně a lisovně. Naopak bez přerušení bude pokračovat výroba převodovek a také v Kvasinách montáž typu Superb

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Elektromobilita startuje. Audi e-tron chce být především normální SUV

Audi e-tron

Audi oficiálně představilo svůj první sériový elektromobil e-tron. SUV slibující dojezd přes 400 kilometrů se ukázalo v...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Výročí Dieselgate: soudy, miliardové pokuty a rostoucí síla Volkswagenu

Právě motory TDI způsobily Volkswagenu dalekosáhlé problémy.

Přesně před třemi lety vyšla ve světových agenturách nenápadná zpráva o potížích koncernu Volkswagen v USA kvůli měření...

Najdete na iDNES.cz