Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobilka chystá omezení výroby a propouštění lidí

  9:11aktualizováno  9:11
Mladá Boleslav - Ochlazení celosvětových obchodních aktivit, které analytici dávají do souvislostí s momentální teroristickou krizí, zasáhlo i největšího českého exportéra - automobilovou akciovou společnost Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Vedení firmy připravuje propouštění především některých nevýrobních zaměstnanců a zbrzdění tempa výroby na montážních pásech.

"Bylo by naivní se domnívat, že se nám krize vyhne, když největší světové automobilky budou propouštět tisíce lidí," řekl tiskový mluvčí odborové organizace Kovo v mladoboleslavské automobilce Jaromír Cvrček. Automobilka zaměstnává pětadvacet tisíc lidí. Z toho jedenáct tisíc pracuje v různých nevýrobních provozech. Jejich počet by se měl v příštím roce snížit asi o pět set padesát. Ve stavu dělnických profesí by změny nastat neměly.

K připravovanému propouštění tiskový mluvčí společnosti Škoda Auto Milan Smutný uvedl, že nepůjde o dramatické změny. Někteří zaměstnanci v nevýrobních profesích budou mít možnost přejít do výrobních provozů, další lidé odejdou do rekvalifikačních kurzů nebo předčasného důchodu. Nové pracovní příležitosti prý také brzy vzniknou při zvažovaném rozšiřování služeb v prodeji a servisu vozidel. Už pro letošní rok však představenstvo společnosti Škoda Auto připravuje snížení produkce o téměř čtyři tisíce vozů.

Proto se tento týden dvakrát mimořádně sešla podniková odborová rada a následně vyvolala jednání s vedením firmy. "Nedohodli se," zněla stručná informace ve včerejším podvečeru z tiskového odboru automobilky od Milana Smutného. Jednání dnes budou pravděpodobně pokračovat. Představitelé odborové organizace Kovo a vedení Škoda Auto se dohadují na podmínkách chystaného odstavení výroby v některých mladoboleslavských provozech.

Manažeři by nejraději poslali dělníky na dovolenou, odboráři trvají na tom, aby přerušení výroby bylo považováno za vynucenou překážku v práci. To je pro zaměstnance výhodnější stav. Manažeři firmy požadují zbrzdit letošní tempo výroby octavií o 1260 vozů a výroby fabií o 2550 vozů. Přitom pro rok 2001 plánovali zvýšení denní produkce na 1915 z loňských 1810 vozů. Omezení výroby by mělo proběhnout v říjnu a prosinci.

Práce by se měla zastavit na montážních linkách octavií i fabií a spolu s nimi ve svařovně a lisovně. Naopak bez přerušení bude pokračovat výroba převodovek a také v Kvasinách montáž typu Superb

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.