"Bylo by naivní se domnívat, že se nám krize vyhne, když největší světové automobilky budou propouštět tisíce lidí," řekl tiskový mluvčí odborové organizace Kovo v mladoboleslavské automobilce Jaromír Cvrček. Automobilka zaměstnává pětadvacet tisíc lidí. Z toho jedenáct tisíc pracuje v různých nevýrobních provozech. Jejich počet by se měl v příštím roce snížit asi o pět set padesát. Ve stavu dělnických profesí by změny nastat neměly.
K připravovanému propouštění tiskový mluvčí společnosti Škoda Auto Milan Smutný uvedl, že nepůjde o dramatické změny. Někteří zaměstnanci v nevýrobních profesích budou mít možnost přejít do výrobních provozů, další lidé odejdou do rekvalifikačních kurzů nebo předčasného důchodu. Nové pracovní příležitosti prý také brzy vzniknou při zvažovaném rozšiřování služeb v prodeji a servisu vozidel. Už pro letošní rok však představenstvo společnosti Škoda Auto připravuje snížení produkce o téměř čtyři tisíce vozů.
Proto se tento týden dvakrát mimořádně sešla podniková odborová rada a následně vyvolala jednání s vedením firmy. "Nedohodli se," zněla stručná informace ve včerejším podvečeru z tiskového odboru automobilky od Milana Smutného. Jednání dnes budou pravděpodobně pokračovat. Představitelé odborové organizace Kovo a vedení Škoda Auto se dohadují na podmínkách chystaného odstavení výroby v některých mladoboleslavských provozech.
Manažeři by nejraději poslali dělníky na dovolenou, odboráři trvají na tom, aby přerušení výroby bylo považováno za vynucenou překážku v práci. To je pro zaměstnance výhodnější stav. Manažeři firmy požadují zbrzdit letošní tempo výroby octavií o 1260 vozů a výroby fabií o 2550 vozů. Přitom pro rok 2001 plánovali zvýšení denní produkce na 1915 z loňských 1810 vozů. Omezení výroby by mělo proběhnout v říjnu a prosinci.
Práce by se měla zastavit na montážních linkách octavií i fabií a spolu s nimi ve svařovně a lisovně. Naopak bez přerušení bude pokračovat výroba převodovek a také v Kvasinách montáž typu Superb