Právě před padesáti lety byl Matchbox založen. Již předtím sice několik let Rodney a Leslie Smithové modely automobilů vyráběli, ale dnes světoznámá značka se poprvé objevila v roce 1952. Pak již následoval strmý růst popularity, který vyvrcholil koncem šedesátých let. Matchbox je úspěšný i v současnosti, kdy je boj s nelítostnou konkurencí elektronických hraček a médií stále tvrdší. Nepochybně k tomu napomohlo začlenění dříve rodinného podniku do skupiny Mattel.
Matchbox se mimo jiné chlubí i tím, že jeho modely jsou stále stejně dostupné. Cena sice mírně roste, ale v porovnání k příjmům se jejich reálná cena po celých padesát let nemění.
Mezi nejčastější zájemce o pestrobarevné modely rozličných vozů patří samozřejmě chlapci. Dle statistik prý čtyř až pětiletí vlastní průměrně zhruba 30 modelů (toto číslo se s největší pravděpodobností týká pouze USA). Matchbox si ale hýčká i starší kluky - sběratele. Jejich sbírky často čítají více jak tisíc vozů a každý nový model, byť jen v omezené sérii, v nich vzbuzuje neutuchající touhu.
V roce výročí se snaží Američané světoznámou "automobilovou" značku opět zviditelnit. K tomuto napomáhá nejen reklamní kampaň, ale i putovní turné po Spojených státech a dražba unikátního zlatého modelu spalovacího motoru v ceně převyšující 50 tisíc dolarů.
Společnost sídlící v Philadelphii zaměstnává na 40 designérů a odborných konstruktérů, kteří ročně vytvoří okolo 75 nových modelů.
Vincent Smart, marketingový ředitel společnosti Matchbox, se zaujetím pětiletého děcka sleduje "nejlepší kousky" firemní sbírky. |