Kia KV7

Kia KV7 | foto: Kia Motors

Bláznivá krabice s gaučem a posuvnou přístrojovkou, to je Kia KV7

  • 34
Automobilka Kia představila na autosalonu v Detroitu studii minivanu KV7. Designéři použili filozofii modelu Soul a stvořili velké MPV, které se nestydí za své krabicové tvary. Ačkoli na autě najdeme řadu výstřelků, podobný sériový model není vyloučen.

Velkoprostorový minivan Kia Carnival už značně zestárl a studie KV7 z detroitského autosalonu ukazuje, jak by mohl vypadat nástupce. Designéři Kie se tentokrát rozhodli neskrývat samotnou podstatu minivanu a vytvořili vůz, který se nestydí za svůj krabicový původ.

Celkově je studie KV7 mohutné auto s nebývale zaoblenými rohy karoserie. Designéři se prý inspirovali u dnešních moderních chytrých dotykových telefonů a také klasických cestovních kufrů. Obří dvacetipalcová kola pomáhají vytvářet iluzi SUV. Rozměry 4 873 x 2 033 x 1 729 mm řadí KV7 do segmentu opravdu velkých vozů, úctyhodný je i rozvor 3 100 mm.

Kia KV7

Zatímco celkový design včetně LED světlometů (Kia uvažuje o jejich použití do některého z budoucích modelů) se může jen v málo změněné podobě dostat do sériové výroby, obří křídlové dveře pro cestující vzadu a futuristický interiér zůstanou asi navždy jen lákadlem autosalonů.

Dveře zřejmě kvůli nákladnosti a technické složitosti řešení, interiér především kvůli uspořádání. V kabině totiž najdeme čtyři volně otočná sedadla s dostatkem prostoru kolem nich, vzadu je pak jakýsi rohový gauč s místem pro tři.

Zajímavostí je i posuvná palubní deska, která se po nastartování auta posune tlačítkem o víc než patnáct centimetrů k řidiči. Tak jsou mu všechny ovládací prvky bližší, přitom ve vypnutém stavu nabídne interiér víc místa. Ovládání řady systémů obstará trackball (náhrada počítačové myši, pohyb kurzoru se ovládá kuličkou).

Kia KV7

Cestující vzadu mají k dispozici počítač s dotykovou obrazovkou. Vůbec je celé velmi nakloněno všemožným elektronickým hračkám, takže tu najdete i připojení k internetu pomocí wi-fi.

O pohon moderního minivanu, který by měl ve vystavovaném provedení vozit spíš partu mladých lidí na sjezdovku nebo na pláž než rodiny, se stará přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec Theta II s výkonem 285 koní (210 kW). Je jasné, že s takovým motorem nebude KV7 žádný louda, spotřeba na dálnici se přitom prý snadno vejde pod hranici 8 litrů na 100 kilometrů.