Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobilky chtějí v Paříži oslnit kupce řadou nových modelů

  18:25aktualizováno  18:25
Paříž - Přední evropské automobilky doufají, že zaujmou pozornost potenciálních zákazníků na nadcházejícím mezinárodním autosalónu v Paříži celou řadou nových modelů. Ty se budou soustředit ve třech hlavních skupinách - sektoru rychlých vozů, luxusních sportovně-užitkových vozů (SUV) a rodinných limuzín.Speciál Pařížský autosalon najdete ZDE!

Letos budou pro některé automobilky nové modely klíčovou záležitostí, protože rozhodnou o jejich budoucím úspěchu. Automobilky hledají nové možnosti s cílem přimět evropské spotřebitele k obnovení nákupů, které by oživily skomírající trh
a s ním celé odvětví, bojující s přebytkem výrobních kapacit v řádu zhruba 30 procent. 

Pozornost by se podle agentury Reuters měla soustředit na odvážný nový Mégane II francouzského Renaultu a sportovní vůz BMW Z4. V segmentu SUV, kde většina evropských automobilek zatím větší pokrok nezaznamenala, vynikne zcela nová modelová série Cayenne firmy Porsche a zájem bude chtít na sebe strhnout i
německý Volkswagen odhalením dlouho očekávaného vozu Touareg.  Pro velmi bohaté zákazníky má stáj Volkswagen připraveny i velké limuzíny Phaeton a Audi A8. DaimlerChrysler přijde v tomto segmentu s limuzínou Maybach a Ford představí výkonný Jaguar XJ.

Někteří experti varují před nebezpečím příliš mnoha konkurujících si modelů v segmentu superluxusních vozů, což je na pováženou zejména v situaci ekonomického útlumu a při obavách z vojenského konfliktu s Irákem. Výrobci však argumentují tím, že poptávka je v tomto segmentu dosti elastická a nebojuje se zde o omezený počet zákazníků.

Renault s novým Méganem, jehož vývoj stál 2,1 miliardy eur, sází na méně movité zákazníky. Středně velký vůz s odvážným designem se musí automobilce bezpodmínečně vyplatit, jinak to s firmou bude vypadat špatně, řekl jeden londýnský analytik. Renault chce zvýšit prodej nového Méganu proti předchozí generaci o deset procent na celkem 5,5 miliónu vozů.

V segmentu středních vozů bude chtít italský Fiat zastavit unikající štěstěnu verzí kombi modelu Stilo. Ford Motor ukáže novou třídvéřovou Fiestu a minivůz Streetka, zatímco americká jednička General Motors podnikne průlom do nového sektoru modelem mini MPV (víceúčelový vůz) Meriva.

V sektoru SUV budou pozorovatelé podrobně porovnávat modelů Touareg od Volkswagenu a Cayenne od Porsche, protože oba modely byly vyvíjeny společně. Zatímco Volkswagen si od Touaregu slibuje další strategický posun na horní segmenty trhu a průnik do nové oblasti, pro Porsche bude Cayenne teprve třetí produktovou sérií a jejím smyslem je dále posílit ziskovost nejziskovější
automobilky světa. 

Autor:


Nejčtenější



Další z rubriky

Německo zavede mýtné po roce 2019, český ministr dopravy ho schvaluje

Německo, dálnice (ilustrační snímek)

Český ministr dopravy Dan Ťok má pochopení pro německé plány zavést dálniční mýtné pro osobní auta. Nepovažuje ho totiž...

Nadýcháte po nealko pivu? Žádejte o odklad testu, radí slovenská policie

Ilustrační snímek

Řidiči nemusejí krátce po použití ústní vody či vypití jedné ze značek nealkoholického piva obstát v dechové zkoušce,...

Na německých okreskách se řidiči lekají sloupů na kontrolu mýtného

Sloup osazený kamerami, který kontroluje zaplacení mýta v Německu

V Německu se začínají objevovat kolem silnic a dálnic modré sloupy připomínající radary. Ve skutečnosti sledují...

Renault Laguna 2.0 dCi
Renault Laguna 2.0 dCi

r.v. 2008, naj. 131 453 km, diesel
189 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz