Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobilky chtějí v Paříži oslnit kupce řadou nových modelů

  18:25aktualizováno  18:25
Paříž - Přední evropské automobilky doufají, že zaujmou pozornost potenciálních zákazníků na nadcházejícím mezinárodním autosalónu v Paříži celou řadou nových modelů. Ty se budou soustředit ve třech hlavních skupinách - sektoru rychlých vozů, luxusních sportovně-užitkových vozů (SUV) a rodinných limuzín.Speciál Pařížský autosalon najdete ZDE!

Letos budou pro některé automobilky nové modely klíčovou záležitostí, protože rozhodnou o jejich budoucím úspěchu. Automobilky hledají nové možnosti s cílem přimět evropské spotřebitele k obnovení nákupů, které by oživily skomírající trh
a s ním celé odvětví, bojující s přebytkem výrobních kapacit v řádu zhruba 30 procent. 

Pozornost by se podle agentury Reuters měla soustředit na odvážný nový Mégane II francouzského Renaultu a sportovní vůz BMW Z4. V segmentu SUV, kde většina evropských automobilek zatím větší pokrok nezaznamenala, vynikne zcela nová modelová série Cayenne firmy Porsche a zájem bude chtít na sebe strhnout i
německý Volkswagen odhalením dlouho očekávaného vozu Touareg.  Pro velmi bohaté zákazníky má stáj Volkswagen připraveny i velké limuzíny Phaeton a Audi A8. DaimlerChrysler přijde v tomto segmentu s limuzínou Maybach a Ford představí výkonný Jaguar XJ.

Někteří experti varují před nebezpečím příliš mnoha konkurujících si modelů v segmentu superluxusních vozů, což je na pováženou zejména v situaci ekonomického útlumu a při obavách z vojenského konfliktu s Irákem. Výrobci však argumentují tím, že poptávka je v tomto segmentu dosti elastická a nebojuje se zde o omezený počet zákazníků.

Renault s novým Méganem, jehož vývoj stál 2,1 miliardy eur, sází na méně movité zákazníky. Středně velký vůz s odvážným designem se musí automobilce bezpodmínečně vyplatit, jinak to s firmou bude vypadat špatně, řekl jeden londýnský analytik. Renault chce zvýšit prodej nového Méganu proti předchozí generaci o deset procent na celkem 5,5 miliónu vozů.

V segmentu středních vozů bude chtít italský Fiat zastavit unikající štěstěnu verzí kombi modelu Stilo. Ford Motor ukáže novou třídvéřovou Fiestu a minivůz Streetka, zatímco americká jednička General Motors podnikne průlom do nového sektoru modelem mini MPV (víceúčelový vůz) Meriva.

V sektoru SUV budou pozorovatelé podrobně porovnávat modelů Touareg od Volkswagenu a Cayenne od Porsche, protože oba modely byly vyvíjeny společně. Zatímco Volkswagen si od Touaregu slibuje další strategický posun na horní segmenty trhu a průnik do nové oblasti, pro Porsche bude Cayenne teprve třetí produktovou sérií a jejím smyslem je dále posílit ziskovost nejziskovější
automobilky světa. 

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Fiat Ducato 3.0 8 míst č.87.
Fiat Ducato 3.0 8 míst č.87.

r.v. 2007, naj. 215 000 km, diesel
279 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.