Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobilky chtějí v Paříži oslnit kupce řadou nových modelů

  18:25aktualizováno  18:25
Paříž - Přední evropské automobilky doufají, že zaujmou pozornost potenciálních zákazníků na nadcházejícím mezinárodním autosalónu v Paříži celou řadou nových modelů. Ty se budou soustředit ve třech hlavních skupinách - sektoru rychlých vozů, luxusních sportovně-užitkových vozů (SUV) a rodinných limuzín.Speciál Pařížský autosalon najdete ZDE!

Letos budou pro některé automobilky nové modely klíčovou záležitostí, protože rozhodnou o jejich budoucím úspěchu. Automobilky hledají nové možnosti s cílem přimět evropské spotřebitele k obnovení nákupů, které by oživily skomírající trh
a s ním celé odvětví, bojující s přebytkem výrobních kapacit v řádu zhruba 30 procent. 

Pozornost by se podle agentury Reuters měla soustředit na odvážný nový Mégane II francouzského Renaultu a sportovní vůz BMW Z4. V segmentu SUV, kde většina evropských automobilek zatím větší pokrok nezaznamenala, vynikne zcela nová modelová série Cayenne firmy Porsche a zájem bude chtít na sebe strhnout i
německý Volkswagen odhalením dlouho očekávaného vozu Touareg.  Pro velmi bohaté zákazníky má stáj Volkswagen připraveny i velké limuzíny Phaeton a Audi A8. DaimlerChrysler přijde v tomto segmentu s limuzínou Maybach a Ford představí výkonný Jaguar XJ.

Někteří experti varují před nebezpečím příliš mnoha konkurujících si modelů v segmentu superluxusních vozů, což je na pováženou zejména v situaci ekonomického útlumu a při obavách z vojenského konfliktu s Irákem. Výrobci však argumentují tím, že poptávka je v tomto segmentu dosti elastická a nebojuje se zde o omezený počet zákazníků.

Renault s novým Méganem, jehož vývoj stál 2,1 miliardy eur, sází na méně movité zákazníky. Středně velký vůz s odvážným designem se musí automobilce bezpodmínečně vyplatit, jinak to s firmou bude vypadat špatně, řekl jeden londýnský analytik. Renault chce zvýšit prodej nového Méganu proti předchozí generaci o deset procent na celkem 5,5 miliónu vozů.

V segmentu středních vozů bude chtít italský Fiat zastavit unikající štěstěnu verzí kombi modelu Stilo. Ford Motor ukáže novou třídvéřovou Fiestu a minivůz Streetka, zatímco americká jednička General Motors podnikne průlom do nového sektoru modelem mini MPV (víceúčelový vůz) Meriva.

V sektoru SUV budou pozorovatelé podrobně porovnávat modelů Touareg od Volkswagenu a Cayenne od Porsche, protože oba modely byly vyvíjeny společně. Zatímco Volkswagen si od Touaregu slibuje další strategický posun na horní segmenty trhu a průnik do nové oblasti, pro Porsche bude Cayenne teprve třetí produktovou sérií a jejím smyslem je dále posílit ziskovost nejziskovější
automobilky světa. 

Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

Senioři přiznávají nedostatky v řízení. O kurzy zdarma je zájem

O víkendu odstartoval na polygonech v Česku bezplatný projekt Jedu s dobou...

I když jezdí za volantem auta nejdéle, patří mezi nejohroženější skupiny řidičů. Seniorů za volantem přibývá. Často se...

Autofotka týdne: Krása terénních drsňáků, které jindy nepotkáte

Jeep Wagoneer Roadtrip

Tisíce offroadových fanoušků se sjely na každoroční Jeep Safari v utažském Moabu. Automobilka Jeep si už po...

Nová čínská škoda v plné parádě: Kamiq představili ambasádě v Pekingu

Škoda představila na českém velvyslanectví v Pekingu nové městské SUV pro...

Potvrzeno. Nové městské SUV ze škodovky určené pouze pro čínský trh ponese název Kamiq. Automobilka Škoda Auto jej v...

Najdete na iDNES.cz