Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fanděte své značce i na Facebooku, čeká vás třeba jízda na okruhu

aktualizováno 
Stačí rychlý postřeh, trocha štěstí a účet na sociální síti Facebook, jehož prostřednictvím se přihlásíte k oficiální stránce své oblíbené automobilky. Na konci června tak pozvala česká pobočka Mercedesu deset facebookových fanoušků na brněnský závodní okruh. Jedním z nich byl i redaktor iDNES.cz.

"Musel jste být fakt rychlý, protože všech deset míst bylo pryč za dvě nebo tři minuty," říká Jan Kuhn, tiskový mluvčí značky, který se v českém zastoupení mercedesu stará kromě novinářů také o Facebook.

Deset z těch, kdo stránky českého zastoupení sledují na sociální síti a kteří jako první odeslali e-mail na určenou adresu, dostalo šanci strávit spolu s ostatními hosty několik hodin na brněnském závodním okruhu. Stuttgartská automobilka tam pořádala den s vozy této značky.

Fotogalerie

Protože mi nabídli i odvoz na brněnský okruh a zpět do Prahy, nasedal jsem právě k Janu Kuhnovi do bílého GLK a chvíli před osmou ráno jsme vyrazili směr Autodrom.

Je nutné podotknout, že po celou dobu nikdo nevěděl, že jsem novinář. Cílem bylo zjistit, co může čekat běžný fanda, kterému automobilka nadbíhá, aby si koupil její auto.

Auta, motokáry, simulátor, segwaye

Na brněnském Autodromu byla nachystána řada vozů s třícípou hvězdou na kapotě, a to jak osobních, tak nákladních včetně tahačů. Dále byly k dispozici motokáry, zkouška dovedností modelů ML a GLK na terénních překážkách, ale například také električtí skřítkové značky Smart, velmi realistický simulátor závodu trucků na brněnském okruhu a vozítka segway.

Návštěvníci akce se mohli svézt s profesionálními řidiči v rozličných modelech přímo na okruhu, stačilo se zapsat do plánovaných jízd, které probíhaly celý den. Tři šťastlivci vylosovaní v soutěži se navíc dočkali svezení v ostrém sporťáku SLS AMG, dalších čtyřiadvacet výherců mělo příležitost usednout na sedadlo spolujezdce malého, ale ďábelského stroje KTM X-Bow.

Dva okruhy vedle profesionála za volantem této nadupané motokáry byly adrenalinovým zážitkem. Sice se číslice na digitálním tachometru zastavily při průjezdu cílovou rovinkou na relativně "nudné" hodnotě 200 km/h, avšak způsob, jakým dokázal tenhle oranžovo-černý prcek hltat zatáčky, byl fakt zábavný. K ilustraci snad stačí, že první "auto" od KTM dokázalo v zatáčkách ukázat výfuky i rychlému sporťáku SLS.

Většina modelů byla také připravena k projížďce po silnicích v okolí okruhu, kdy mohli za volant usednout konečně sami návštěvníci. Na seznamu byly i kabriolety, a tak se několik zájemců mohlo ochladit v tropickém brněnském odpoledni při svezení s roadsterem SLK.

Automobilky na Facebooku nezahálí

Ani ostatní konkurenti z "velké trojky", tedy BMW a Audi, nezanedbávají své facebookové profily. Kromě obvyklého přívalu novinek se návštěvník dočká soutěží i u nich. BMW pořádá například soutěž o zapůjčení auta s plnou nádrží, víkendový pobyt v luxusním hotelu v Mnichově a dvě vstupenky do muzea "bavoráků" ve stejném městě.

Audi se soustředí na své propojení s karlovarským festivalem, a tak na Facebooku nabízelo tři víkendové pobyty v luxusním karlovarském hotelu včetně limuzínového servisu aut se čtyřmi kruhy.

O přízeň bojují i jiné než prémiové značky: Škoda například nabízí vstupenky na koncert DJ Tiesta, Renault naposledy v únoru připravil soutěž spojenou s malým twingem a Citroën láká na VIP vstupenku na nadcházející Rally Bohemia, a to včetně letu vrtulníkem nad jednou z tras rychlostní zkoušky.

General Motors s Facebookem skoncoval

Efektivita snah zaujmout na Facebooku ale nemusí být tak výrazná, jak si firmy slibují. Zjistil to americký mamut General Motors. Koncern, do kterého patří třeba i německá značka Opel, se z důvodu malé efektivity při lovení nových klientů rozhodla letos v květnu přestat inzerovat na Facebooku. Svůj oficiální profil si ale ponechá, bude na něm například zveřejňovat novinky.

Vybudování a správa facebookové tváře GM stálo v přepočtu přes tři čtvrtě miliardy korun. V této částce jsou obsaženy i nákupy inzertní plochy. Teď asi čtvrtinu z této částky (cca 10 milionů dolarů) svým rozhodnutím neinzerovat na Facebooku ušetří. GM je třetím nejvetším inzerentem v USA. Stažení reklamy GM znamená výpadek pro příjmy Facebooku. Ránu by mohl zacelit Ford, který naopak prohlásil, že se na Facebook více zaměří.

Facebooková reklama (asi) nefunguje

Stažení významné firmy z inzerování na sociální síti není podle odborníků až takový problém z finančního hlediska, jako z pohledu postavení Facebooku jako reklamního prostoru. GM svým krokem totiž naznačila, že reklama na Facebooku není efektivnější než jiné inzertní kanály, možná právě naopak.

Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.