Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobilky z celého světa míří do Ruska

  10:57aktualizováno  10:57
"Petrohradu se někdy říká Benátky severu. Myslím si ale, že brzy by se mu mohlo začít říkat Detroit severu." Prohlásil to před dvěma dny šéf americké automobilky General Motors Rick Wagoner.

Petrohrad má šanci být Detroitem severu - ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Řekl to totiž v okamžiku, kdy s guvernérkou Petrohradu Valentinou Matvijenkovou slavnostně zahájili výstavbu první továrny největší světové automobilky GM v Rusku.

Tedy první továrny, kterou GM bude v Rusku stoprocentně vlastnit. Jinak už tady působí ve společném podniku s ruským výrobcem AvtoVaz v Togliatti.

Nová továrna GM u Petrohradu, kde by se mělo od roku 2008 vyrábět 25 tisíc vozů, sportovních modelů Chevrolet Captiva, potvrzuje trend - velké světové automobilky míří do Ruska. Od tohoto trhu si všichni výrobci hodně slibují.

A čísla to potvrzují - podle konzultantské firmy Ernst and Young vloni ruský automobilový trh vzrostl o 14,4 procenta na 1,84 milionu automobilů. Prodej nových vozů ze zahraničí vzrostl o 60 procent na 563 tisíc aut.

V Rusku mají již své výrobní závody francouzský Renault, jihokorejská Kia Motors a japonská Toyota, jejíž továrna je nedaleko té, kterou staví GM. U Petrohradu stojí i továrna vlastněná Fordem.

A minulý měsíc podepsal dohodu o výstavbě továrny s kapacitou produkce okolo 115 tisíc vozů ročně v Kaluze u Moskvy i německý Volkswagen. Tam má montážní závod rovněž česká Škoda. O investici v Rusku navíc jedná i japonský Nissan.

Nový Detroit v Rusku tedy není až tak nereálná věc. I když podobně se nyní mluví již o středoevropském Detroitu. I v zemích jako Česká republika, Slovensko, Polsko a Maďarsko již totiž stojí nebo se staví množství továren světových automobilek.

Autoři:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.