Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobilky zavádí záchrannou brzdu, nechtějí dopadnout jako Toyota

aktualizováno 
Problémy Toyoty s plynovým pedálem donutily i ostatní automobilky přijmout různá opatření. Výrobci napříč světem zavádí jakousi záchrannou brzdu. Tedy systém, který při současném stlačení plynového pedálu a brzdy preferuje brzdění a plyn odpojí.

Ilustrační foto | foto: Renault

Nejnověji oznámila zavedení systému, který v případě potřeby ignoruje pokyn z akcelerátoru a upřednostní brzdy, automobilka Mazda. Japonská značka tento systém zavede ve všech svých nových vozech.

Systém funguje vcelku jednoduše: V případě, že detekuje současně zmáčknutý pedál plynu i brzdy, elektronika dá přednost právě pokynům k brzdové soustavě a samotný motor nechá běžet jen na volnoběh. To má zamezit případným problémům s nechtěnou akcelerací, které způsobily především v případě vozů Toyota několik nehod a stály u největší světové svolávací akce vozů jedné značky v celé historii automobilismu.

Mazda tvrdí, že systém zavádí jako nový bezpečnostní prvek a že sama automobilka nezaznamenala obdobné problémy jako Toyota. Právě Toyota byla první automobilkou, která oznámila, že tento systém masově rozšíří do svých nových vozů. Elektronický systém, který se nebude líbit výrazně sportovně založeným řidičům jezdícím rallyestylem pata-špička, ale již některé vozy používají delší dobu.

Například Nissan systém obejití pokynu z plynového pedálu používá prakticky u všech svých současných modelů, včetně miniaturních japonských modelů, které pro Nissan vyrábí externí dodavatelé. Ostatní japonské automobilky - Honda, Suzuki, Mitsubishi, Subaru a Daihatsu – o možnosti zavedení "záchranné brzdy" uvažují. O povinnosti instalovat takový systém do všech vozů uvažují americké úřady.

Z dalších automobilek používají systém, který stojí asi 50 dolarů na jeden vůz, především Mercedes-Benz, Volkswagen a také Chrysler. Automobilka Ford prohlásila, že upraví své americké hybridní modely Fusion a Mercury Milan, aby fungovaly stejným způsobem. Změnu provede i u již prodaných asi 17 600 vozů.





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.