Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobilová inteligence: miniaturní Toyota IQ

  12:55aktualizováno  12:55
Na miniaturizaci jsou Japonci machři. Malá auta Toyota umí, pro Frankfurtský autosalon si připravila sněhobílou miniaturu jménem IQ. Na necelých třech metrech délky vytvarovali ve francouzském designcetru jeden z nejpohlednějších exponátů autosalonu. Proč plýtvat prostorem? Tři metry délky pro tři a půl cestujícího stačí...

Toyota IQ | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Obliny a trojúhelníky se střídají na dvoudveřové studii. Je o 42 centimetrů kratší než kolínské aygo, celkem zabírá 2,98 metru do délky. Ostatní míry jsou srovnatelné s yarisem: 148 cm výšky a 168 centimetrů šířky.

Inteligenční kvocient
V každém rohu je jedno sedmnáctipalcové kolo, aby bylo co nejvíc místa pro čtyři uvnitř. Konfigurace interiéru je 3+1 - tedy tři místa pro dospěláky, jedno pro dítě. Každý centimetr délky, plochy i prostoru je využit bezezbytku. Uskromnit a tedy přepracovat se musela i mechanika.

Pozornost zaslouží jednoduchá přístrojovka s 3D průhledným displejem - tvořícím head-up displej zobrazující všechno potřebné do zorného pole řidiče. Ovladače jsou téměř všechny seskupeny na volantu. Černofialový interiér prosvětluje světlo prostupující skleněnou střechou, vnitřek se tak opticky zvětšil. Žádná další čísla a podrobnosti o Toyotě IQ automobilka neprozradila. Víme ale, že motor bude vepředu, narozdíl od stejně barevného a stejně zaměřeného kolegy na stánku VW. - VÍCE ZDE

Toyota IQ by ve své sériové podobě mohla vyrazit na silnici přibližně za dva roky, odhaduje se.

Toyota IQ

Toyota IQ

Toyota IQ

Toyota IQ

Toyota IQ

Toyota IQ

Toyota IQ

Toyota IQ

Toyota IQ

Toyota IQ

Toyota IQ

Toyota IQ

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.