Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobilové zázraky z NDR se představují

  19:10aktualizováno  4. ledna 10:51
Do nového roku nadělila Mototechna svým zákazníkům dvě žhavé novinky z automobilové produkce NDR. Víte kolik fotbalových míčů se vejde do kufru velkého rodinného sedanu Wartburg 353/1000? Trumfem pro sportovněji založené řidiče je Trabant 601. S grácií zvládne losí test mezi kužely, ostudu neudělá na okruhu, ani nezpevněný povrch lesní cesty ho nezastaví... a hlavně, nerezaví!

I v 21. století automobilky znovuobjevují kouzlo jednoduchosti dvoudobého motoru.

Duroplastový rámusivý zázrak zpoza železné opony se stal legendou už v průběhu výroby. Naopak neprávem dodnes nedoceněný zůstává wartburg.

Trabant pro Afriku
Před několika lety zamýšlela skupina podnikavců trabant znovuoživit a zahájit jeho výrobu v Africe. Plány na výrobu AfriCaru v ceně 2100 dolarů (asi 53 tisíc korun) ovšem vzaly brzy za své.

Romantici, kteří občas zatouží po přiotrávení namodralým dýmem, dnes už nemusí kupovat celého trabanta. "Vůni" výfukových plynů lze nyní objednat online za necelá čtyři eura ...VÍCE

SRAZ TRABANTŮ: velká fotogalerie

Wartburg pro Británii
Zámožnější a štastnější řidiči dodnes vzpomínají na přebytek místa a pohodlí, které nabízel velký Wartburg. Narozdíl od malého bratrance dělal plechový wartburg kariéru i za železnou oponou. Závodil na Rallye Monte Carlo a s pravostranným řízením se prodával na Britských ostrovech.

Wartburg i Trabant pro všechny (?)
Dvě dobové německé reklamy potěší příznivce modrého dýmu. Jejich účinek je ovšem diskutabilní, na trabanty se v německu čekalo až 15 let.

Mototechna: obchod plný aut

Máte fotografie nebo video něčeho zajímavého ze světa aut, o co byste se chtěli podělit s ostatními čtenáři auto.idnes.cz? Pošlete mail na auto@idnes.cz.

Wartburg 1.3 v úpravě Irmscher

Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.