Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobiloví umělci jezdí v pojízdných neckách

aktualizováno 
Pojízdná vana předjíždí létající talíř mimozemšťanů, trojský kůň pro 21. století se pouští do křížku s obrovským drakem a to všechno sleduje auto oblepené plyšáky, pronásledované obřím čtyřkolovým švábem. Jste na festivalu automobilového umění v americkém Houstonu.

Přehlídka automobilového umění | foto: orangeshow.org

Každoročně se do texaského města, které normálně žije lety do vesmíru, sjedou ty nejbláznivější vozidla. Výtvory snílků, šílenců a vůbec všech, kterým jsou automobily moc obyčejné. Každoročně zde probíhá nejstarší a největší přehlídka automobilového umění na světě (Houston Art Car Parade).

Art car weekend, neboli víkend automobilového umění proběhl na konci uplynulého týdne letos už po dvacáté. Velký průvod, ve kterém se sjely výtvory vzniklé v garážích celé ameriky, ale také v ateliérech renomovaných umělců, ovládly město známe lety do vesmíru NASA.

Bláznivým konstruktérům a designérům poslouží jako základ cokoliv. Staré sekačky, před smutným koncem na vrakovišti zachráněné dodávky, ale i kdysi důstojné oploutvené koráby silnic - dnes v papouščím strakatém dresu.

Slovutný New York Times automobilový festival přirovnal k přehlídce moderního umění v Benátkách, renomovanému biennale. Namísto postmoderních expozic, kterým rozumějí jen kritici výtvarného umění, je houstonský průvod přístupný milovníkům aut - tedy (skoro) všem.

Všechno začalo v roce 1984, kdy jeden houstonský umělec okrášlil starého forda ovocem a plastikovými květinami. V roce 1986 se konala první oficiální přehlídka jedenácti automobilových bizarností.

V roce už se v pouliční přehlídce promenádovalo 40 aut-uměleckých děl pro potěchu oka dvou tisíc přihlížejících, v loňském roce jich napočítali stokrát tolik. V průvodu bylo letos ke třem stovkám účinkujících čtyřkolových objektů.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.