Vysočinou se proženou soutěžní veteráni. Policie je v pohotovosti

  11:41aktualizováno  11:41
Porsche 911, Sunbeam Avenger, Volvo Amazon, Jaguar 240 nebo stařičký Alvis Speed či Bentley Derby. Takové automobilové skvosty ve čtvrtek provede vysočinou mezinárodní dálkový orientační závod The Winter Trial 2013. Kvůli osmi desítkám vozů převážně ze 60. a 70. let budou v pohotovosti i policisté.

Účastníci závodu The Winter Trial se mimo jiné proháněli i po mosteckém polygonu. Stejně jako před dvěma roky. Z té doby jsou i všechny snímky. | foto: Martin Adamec, MAFRA

Soukromý podnik holandských pořadatelů začal v neděli v nizozemském Enschede. Účastní se ho zhruba osm desítek posádek z celé Evropy. Do cíle na zámku Hellbrunn u Salzburgu mají účastníci dojet po zdolání až 2 250 kilometrů v pátek.

Závod The Winter Trial 2013

Poprvé se jel v roce 2000.

Začal jako pocta účastníkům jedné z prvních světových zimních rallye, kterou v roce 1900 pořádal rakouský Císařský automobilový klub v Alpách.

The Winter Trial 2013 projíždí Nizozemskem, Německem, Českem a Rakouskem. Začal 20. ledna v Enschede před továrnou Vredestein, skončí v pátek u zámku Hellbrunn poblíž Salzburgu. Posádky najedou v jedné kategorii 2250 kilometrů, ve druhé 1850 kilometrů.

V České republice závod projíždí Mostem, Českou Lípou, Orlickými horami, Hradcem Králové, Šternberkem, Brnem a Moravskými Budějovicemi, ve čtvrtek odpoledne se z Rakouska ještě vrátí do Jílovic v Jižních Čechách.

"Winter Trial se stal událostí, která nejvíce ze všech otestuje řidiče, navigátory a techniku. Trasou na východ jsme zajistili tu správnou kombinaci sněhu, ledu, mlh a větrů. Je to ta pravá soutěž pro opravdové chlapy a jejich stroje, která ze soutěžících tvoří hrdiny," píše o závodu hlavní organizátor Bart Rietgergen.

Velká část závodu vede územím České republiky. Historické vozy se jím prohánějí od pondělka. Postupně projely severní Čechy od Mostu přes Českou Lípu po Hradec Králové. Ve středu večer pouť zakončí v brněnském hotelu Holiday Inn.

"Máme pro ně rezervovaných zhruba sto pokojů. Přijedou kolem sedmnácté hodiny, o půl osmé mají večeři. Parkovat budou přímo před hotelem, rezervované mají i celé parkoviště za ním," uvedla manažerka hotelu Pavla Fabianová.

Na Vysočinu se posádky dostanou během čtvrtka. Po půl deváté mají vyjíždět z Brna, mezi půl jedenáctou a půl jednou budou projíždět Moravskými Budějovicemi, kde budou mít jednu z kontrol.

"Vůbec nevíme, že by se tu něco takového mělo dít," podivoval se ve středu dopoledne budějovický starosta Vlastimil Bařinka. "Nikdo nás o žádné akci neinformoval. Asi to bude něco soukromého. Pro účastníky závodu tu nic nechystáme," dodal.

Že závod přes Vysočinu projede, však dobře ví policie. A ta chystá na silnicích posílení hlídek. Případně bude závodníkům, pokud pojedou v koloně, nápomocná při průjezdu městy.

Fotogalerie

Má to však jeden háček. Policie, stejně jako samotní účastníci závodu, neznají dopředu přesnou trasu. Závodníci mají dané jen průjezdní body, kudy se k nim dostanou, je na nich. Moravské Budějovice jsou prvním kontrolním bodem čtvrtečního dne, další je až poblíž rakouského Hornsu.

"Předpokládáme, že pojedou přes Třebíč nebo přes Jaroměřice nad Rokytnou," konstatovala krajská policejní mluvčí na Vysočině Dana Čírtková.

Jak dodala, pořadatelé soutěže policii o akci neinformovali a nežádali žádnou asistenci. "Všechny posádky musí dodržovat pravidla silničního provozu," ujistila Čírtková. Ostatně - za zjištěné porušení předpisů dostávají závodníci penalizace i od samotných rozhodčích závodu.

Z Brna pojedou posádky do Moravských Budějovic a pak dál k rakouskému Hornsu.

Z Brna pojedou posádky do Moravských Budějovic a pak dál k rakouskému Hornsu.

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Další z rubriky

Poslední šance vytáhnout kabrio. Starý seat ctí zapomenuté disciplíny

Seat 850 Spider

Stará auta jsou krásná a vrtochy jim pro jejich charisma snadno odpustíte, jak dokazuje naše svezení s nádherným...

Do Bruselu nemohou staré diesely. Cizinci musejí své vozy registrovat

Den bez aut v centru Bruselu (16. září 2018)

V Bruselu mají od letoška nízkoemisní zónu. Vjezd do ní je zakázán dieselům s motory tříd EURO 0 a 1. Od 1. října platí...

Zapomenutý génius z Brna maloval slavné porsche. Zemřel příliš mladý

Moravská galerie v Brně představila 1. listopadu 2018 výstavu Jiřího Kuhnerta...

Dílo Jiřího Kuhnerta, který se z pozice technologa brněnského Zetoru dostal až k návrhům pro automobilku Porsche,...

Najdete na iDNES.cz