Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vysočinou se proženou soutěžní veteráni. Policie je v pohotovosti

  11:41aktualizováno  11:41
Porsche 911, Sunbeam Avenger, Volvo Amazon, Jaguar 240 nebo stařičký Alvis Speed či Bentley Derby. Takové automobilové skvosty ve čtvrtek provede vysočinou mezinárodní dálkový orientační závod The Winter Trial 2013. Kvůli osmi desítkám vozů převážně ze 60. a 70. let budou v pohotovosti i policisté.

Účastníci závodu The Winter Trial se mimo jiné proháněli i po mosteckém polygonu. Stejně jako před dvěma roky. Z té doby jsou i všechny snímky. | foto: Martin Adamec, MAFRA

Soukromý podnik holandských pořadatelů začal v neděli v nizozemském Enschede. Účastní se ho zhruba osm desítek posádek z celé Evropy. Do cíle na zámku Hellbrunn u Salzburgu mají účastníci dojet po zdolání až 2 250 kilometrů v pátek.

Závod The Winter Trial 2013

Poprvé se jel v roce 2000.

Začal jako pocta účastníkům jedné z prvních světových zimních rallye, kterou v roce 1900 pořádal rakouský Císařský automobilový klub v Alpách.

The Winter Trial 2013 projíždí Nizozemskem, Německem, Českem a Rakouskem. Začal 20. ledna v Enschede před továrnou Vredestein, skončí v pátek u zámku Hellbrunn poblíž Salzburgu. Posádky najedou v jedné kategorii 2250 kilometrů, ve druhé 1850 kilometrů.

V České republice závod projíždí Mostem, Českou Lípou, Orlickými horami, Hradcem Králové, Šternberkem, Brnem a Moravskými Budějovicemi, ve čtvrtek odpoledne se z Rakouska ještě vrátí do Jílovic v Jižních Čechách.

"Winter Trial se stal událostí, která nejvíce ze všech otestuje řidiče, navigátory a techniku. Trasou na východ jsme zajistili tu správnou kombinaci sněhu, ledu, mlh a větrů. Je to ta pravá soutěž pro opravdové chlapy a jejich stroje, která ze soutěžících tvoří hrdiny," píše o závodu hlavní organizátor Bart Rietgergen.

Velká část závodu vede územím České republiky. Historické vozy se jím prohánějí od pondělka. Postupně projely severní Čechy od Mostu přes Českou Lípu po Hradec Králové. Ve středu večer pouť zakončí v brněnském hotelu Holiday Inn.

"Máme pro ně rezervovaných zhruba sto pokojů. Přijedou kolem sedmnácté hodiny, o půl osmé mají večeři. Parkovat budou přímo před hotelem, rezervované mají i celé parkoviště za ním," uvedla manažerka hotelu Pavla Fabianová.

Na Vysočinu se posádky dostanou během čtvrtka. Po půl deváté mají vyjíždět z Brna, mezi půl jedenáctou a půl jednou budou projíždět Moravskými Budějovicemi, kde budou mít jednu z kontrol.

"Vůbec nevíme, že by se tu něco takového mělo dít," podivoval se ve středu dopoledne budějovický starosta Vlastimil Bařinka. "Nikdo nás o žádné akci neinformoval. Asi to bude něco soukromého. Pro účastníky závodu tu nic nechystáme," dodal.

Že závod přes Vysočinu projede, však dobře ví policie. A ta chystá na silnicích posílení hlídek. Případně bude závodníkům, pokud pojedou v koloně, nápomocná při průjezdu městy.

Fotogalerie

Má to však jeden háček. Policie, stejně jako samotní účastníci závodu, neznají dopředu přesnou trasu. Závodníci mají dané jen průjezdní body, kudy se k nim dostanou, je na nich. Moravské Budějovice jsou prvním kontrolním bodem čtvrtečního dne, další je až poblíž rakouského Hornsu.

"Předpokládáme, že pojedou přes Třebíč nebo přes Jaroměřice nad Rokytnou," konstatovala krajská policejní mluvčí na Vysočině Dana Čírtková.

Jak dodala, pořadatelé soutěže policii o akci neinformovali a nežádali žádnou asistenci. "Všechny posádky musí dodržovat pravidla silničního provozu," ujistila Čírtková. Ostatně - za zjištěné porušení předpisů dostávají závodníci penalizace i od samotných rozhodčích závodu.

Z Brna pojedou posádky do Moravských Budějovic a pak dál k rakouskému Hornsu.

Z Brna pojedou posádky do Moravských Budějovic a pak dál k rakouskému Hornsu.





Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
Otec navrhoval favorita, syn teď vymýšlí, jak se vypořádat s ekonormami

Petr Hrdlička přivedl coby šéfkonstruktér k životu Škodu Favorit v rekordním čase. Překonávat musel především nástrahy tehdejšího plánovaného hospodářství....  celý článek

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.